Ile serii tygodniowo na daną partie? Podstawy treningu siłowego

By | 13:18 Zostaw komentarz
Ile serii tygodniowo na daną partie? Podstawy treningu siłowego

Ile serii tygodniowo na daną partie?

Niezależnie od tego czy trenujesz na siłowni czy z masą własnego ciała to naukowcom i też sportowcom po prostu z praktyki udało się wskazać ilość serii jaką trzeba wykonać tygodniowo na daną partie mięśni by trening był udany - by móc powiedzieć, że ciało zostało optymalnie przetrenowane. Ten podział treningowy jest świetny w treningu na którym zależy nam na rozroście masy mięśniowej, siły i wytrzymałości. Trening typowo na siłę będzie nieco inny, ale różnić się głownie będzie zakresem powtórzeń i poziomem trudności. To już kwestia indywidualna. Zazwyczaj trenując typowo pod siłę umiejętność, rezygnuje się z ciężkich serii z większą ilością powtórzeń na rzecz większej ilości serii, dużej trudności ćwiczenia, ale małej ilości powtórzeń (siła 3-5 powtórzeń standardowo).

W typowym treningu siłowym z ciężarem nie robi się zazwyczaj więcej powtórzeń niż 5, a w kalistenice wybiera się stosowną wersję danego ćwiczenia której ilość powtórzeń również nie przekroczy 5.
Kalistenika - dla przypomnienia to nazwa treningu z masą ciała wywodząca się z Greckiego. Nazywa się to czasami SDtreet Workout, ale jak dla mnie zwał jak zwał, ważne że działa.

Przejdźmy do rzeczy - ile serii tygodniowo na daną część ciała powinno się wykonywać by trening był optymalny?

Uznano że 12-16 serii tygodniowo na duże grupy mięśniowe takie jak plecy, klatka, nogi to ilość optymalna. Natomiast na małe grupy nie powinno robić się więcej niż 9-12 serii tygodniowo.

Co daje Ci ta wiedza? Dzięki temu jesteś w stanie ułożyć plan treningowy dostosowany do swojego rozkładu zajęć tygodniowych. Chcąc robić klasyczny trening dzielony Split czyli trening jednej partii na treningu wiesz już ile powinieneś zrobić serii.

Jeśli masz ochotę trenować dwa razy w tygodniu to możesz te 16 serii podzielić na dwa i robić 8 serii na jednym treningu.

Tak samo dla klasycznego trzy dniowego full body workout FBW jednak tutaj można pokusić się o dodanie 2 serii i wykonywanie 6 serii na jednym treningu.

Ile serii tygodniowo w Street Workout?

Posłużyłem się terminem street workout, ale można to odnieść do po prostu treningu siłowego z masą własnego ciała jak już prędzej wspomniałem. W tym przypadku można z powodzeniem zwiększyć ilość serii treningowych. Przykładowo mogło by to być 20 serii tygodniowo albo i więcej jeśli zrezygnuje się z małych partii ciała bo na nie nie ma aż tylu dobrych ćwiczeń jak w przypadku treningu z ciężarem.

Taki najprostszy podział treningowy w którym można wykorzystać tą wiedzę opisałem tutaj niedawno: Najprostszy trening Street Workout

Nie musisz sztywno trzymać się tych podziałów i ilości. Każdy z nas może przecież być nieco inny i niektórym może być ciut więcej potrzebne, a innym mniej. Może być nawet tak, że dana partia mięśniowa zacznie Ci rosnąć przy powiedzmy 6 seriach tygodniowo mimo, że to dajmy na to klatka piersiowa jest, która jest dużą partią mięśniową. To są ogólne podstawy, które warto obrać sobie jako punkt wyjścia.

Ile serii tygodniowo na daną partie? Podstawy treningu siłowego

Ile serii tygodniowo na daną partie? Podstawy treningu siłowego


Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: