Najlepszy sprzęt do ćwiczeń w domu

By | 18:09 4 komentarze


Najlepszy sprzęt do ćwiczeń w domu


Od wielu lat zajmuję się treningiem siłowym w domu. Przez te lata kombinowałem z różnymi przyrządami do treningu dostępnymi w sprzedaży. Moja noga również stanęła parę razy na siłowni. W tej publikacji chciałbym zaproponować wam 2 urządzenia dzięki którym da się tak naprawdę wszystko przećwiczyć w domu. Kupienie tego to na pewno nie będą pieniądze wydane w błoto.

Drążek rozporowy - taki drążek rozporowy mocuje się we framudze drzwi i można na nim robić ogromną ilość różnych ćwiczeń angażujących przede wszystkim plecy i biceps. Oprócz tego na drążku da się fantastycznie przećwiczyć brzuch i wszystkie otaczające go mięśnie mające wpływ na siłę CORE.
Wiele osób nie ma możliwości zamontowania drążka rozporowego. W takim przypadku można kupić drążek przykręcany do ściany i będzie on tak samo skuteczny chociaż nieco bardziej kłopotliwy w montażu i droższy.
Ostatecznością, gdy nie ma się odpowiedniej framugi w drzwiach ani mocnej ściany to są dostępne drążki wolnostojące. Leczy wymagają one już większej ilości miejsca w mieszkaniu no i nakładów finansowych.

Nie da się natomiast ukryć, że miejsce do podciągania jest konieczne jeśli chce się poważnie myśleć o treningu w domu.

Koła gimnastyczne - przy tym punkcie mocno zastanawiałem się czy nie dać poręczy do wykonywania pompek. Jednak jestem minimalistą i uznałem, że kółka gimnastyczne są bardziej wszechstronne. Kółka gimnastyczne można przewiesić przez drążek co jest najprostszym rozwiązaniem.
Na kółkach gimnastycznych można robić ogromną ilość ćwiczeń. Od dipów które są moim zdaniem najlepszym ćwiczeniem na klatkę piersiową poprzez podciąganie na kołach gimnastycznych i jeśli da się je nisko nad ziemię to również pompki tak jak na uchwytach do robienia pompek aż po zaawansowane figury gimnastyczne. Naprawdę ogrom możliwości.

Podciąganie na kółkach gimnastycznych jest również dużo efektywniejsze niż zwykłe na drążku. Kółka wprowadzają element niestabilności przez co trening sięga głębiej.

Jeśli nie możesz sobie na te wyżej wymienione elementy pozwolić to dobrym wyborem będą zwykłe uchwyty do robienia pompek. Dzięki uchwytom do robienia pompek da się pogłębić cały ruch pompki co daje lepsze rozciągnięcie mięśnie piersiowego. Różnymi pompkami które można robić na uchwytach można zaangażować w efektywny sposób różne partie mięśni. Dzięki uchwytom nauczyłem się w prosty sposób na początku mojej przygody ze Street Workout elementu Elbow Lever. Uchwyty do pompek też nie są wielkim wydatkiem, a powiększają listę dostępnych ćwiczeń. Elbow lever niby nic takiego a ile radości z jakiejś figury.

Mój wybór padł na te dwa elementy. Drążek rozporowy i kółka gimnastyczne jako najlepszy sprzęt do ćwiczeń w domu. Drążek we framudze nie powinien stanowić żadnego problemu, a koła gimnastyczne można zwinąć i schować, a nawet zabrać na spacer i potrenować w jakimś innym fajnym miejscu. 

Bonusowo wskażę jeszcze dwa przyrządy do domowego treningu. Te już nie są konieczne, ale na pewno były by przydatne i pozwalały na szereg innych ciekawych treningów. Dwa pierwsze w zupełności wystarczą przecież. To również najlepszy sprzęt do ćwiczeń w domu:

Stojak na sztangę i odrobina odciążenia - są to właściwie trzy elementy które trzeba kupić oddzielnie. Stojak na sztangę, może być najprostszy, sztanga o długości najlepiej 180cm, ale te 150cm też od przysłowiowej biedy wystarczą i około 40kg obciążenia. Z doświadczenia wiem, że nie zawszę nogi da się efektywnie przetrenować przysiadami bez ciężaru i ogólnie kalisteniką jeśli komuś zależy na rozbudowie mięśni, a też niektórzy nie lubią przysiadów na jednej nodze. 40kg obciążenia nie spowoduje, że podłoga w mieszkaniu pod Tobą się zawali, a z małą dozą kreatywności da się super przetrenować nogi. Założę się że i większe obciążenie nie spowoduje zawalenia się budynku : ) Taki zestaw daje możliwość rozbudowy. Zawsze można dokupić ciężaru, można kupić prostą ławeczkę do ćwiczeń i wykonywać wyciskanie na ławeczce. Można tą sztangę unosić nad głowę, lub wykonywać martwe ciągi. To dużo lepsze rozwiązanie niż komplety które są w moim odczuciu przesadnie popularne. 

Przy kupowaniu sztangi polecam wybrać taką prostą bez gwintu. Zakłada się obciążenie i na to zacisk bez kręcenia godziny nakrętką : )

To prosty zestaw od którego można zacząć budować domową siłownie. Pozostańmy przy tematyce domowego treningu tylko z masą ciała. O takim zestawie pisałem w moim artykule Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?

Kółko fitness - to jest takie urządzenie którym można trenować brzuch oraz wiele innych. Nie kosztuje dużo, a daje dużo korzyści i możliwości urozmaicania sobie treningu. Rozjazdy na kółku fitness znalazły się również w moim rankingu Najlepsze ćwiczenia na brzuch. Oprócz brzucha w tym ruchu bierze udział wiele mięśni, więc naprawdę warto jak ma się możliwość i chęci. 

To moje zestawienie najlepszych urządzeń do treningu w domu. Warto pamiętać, że zwykły prosty plecak z czymś ciężkim w środku też daje radę i takie zewnętrzne obciążenie można wykorzystać do ćwiczeń. To zazwyczaj nic nie kosztuje bo plecak każdy ma i butelki z wodą też się znajdą. Nawet jedna gruba książka jakaś encyklopedia może posłużyć jako urozmaicenie chwytu pompki. Zwykłe ale nico masywniejsze dwa krzesła mogą służyć jako poręcze do pompek.

Od takiego zestawu można też zacząć budowę swojej domowej siłowni. Na tym domowym sprzęcie do ćwiczeń da się przetrenować wszystko na wiele różnych sposobów, a daje możliwość rozbudowy o kolejne pojedyncze elementy bez wydawania fortuny na domową siłownie.

Najlepszy sprzęt do ćwiczeń w domu


Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. drążek rozporowy jest ok, o ile umiesz prawidłowo nogi podkulić. zrotowana miednica, nogi przed sobą. takie ćwiczenie jeszcze w miarę ok. ale prawda jest taka, że żeby podciąganie dawało najlepsze efekty trzeba na drążku wisieć z wyprostowanymi nogami, a na rozporowym niestety tego nie zrobisz. no ale lepszy rozporowy niż żaden :)

    co można trenować na kółku fitness oprócz brzucha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wybór padł własnie na rozporowy z uwagi na jego taniość i prostotę zamontowania :)
      Na kółku trenuje się głównie brzuch, ale to jest tak świetne ćwiczenie w moim odczuciu, że postanowiłem to tutaj umieścić. Po za tym mi dużo pomogło przy wzmacnianiu spięcia ciała pod figury i mam wrażenie, że klatka, barki i nawet plecy również elegancko dostają ;>

      Usuń
  2. a przysiady można robić z obciążeniem bez sztangi, np tak: https://www.youtube.com/watch?v=hiK5nAZrcXM

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę.
Z małym ale - nie akceptuję w komentarzach chamstwa.
Można mnie hejtować śmiało bo to ważna część dyskusji w internetach, ale akceptuje tylko hejt ludzi którzy nie robią tego tylko po to by mi pocisnąć, a faktycznie mają coś ciekawego do powiedzenia. Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane :) Co innego czarny humor, ale to umiem rozróżniać : >
Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!