Najprostszy trening Street Workout

By | 14:58 Zostaw komentarz
Najprostszy trening Street Workout

Najprostszy trening Street Workout

Ostatnio strasznie nie chciało mi się kombinować z wymyślnymi treningami i trochę eksperymentowałem ze swoim treningiem Street Workout. Sięgnąłem zatem do korzeni treningu z masą własnego ciała i chce wam przedstawić prosty patent na świetny trening Street Workout. Już nic prostszego i skuteczniejszego nie da się wymyślić, a ten motyw można dowolnie modyfikować.

Oczywiście zakładam, że przebrnąłeś już przez mój materiał dla początkujących w temacie Street Workout Street Workout dla zielonych + Łatwy plan treningowy i wiesz też od czego zależy to czy będziesz robił masę czy rzeźbę, a może siłę w Street Workout. Jeśli nie to tego dowiesz się tutaj: Jak trenować Street Workout na masę, a jak na rzeźbę? To tak dla pewności, a po za tym to też dobre materiały. Dlaczego?

Uważam, że proste rozwiązania są najlepsze. Dlatego swój trening Street Workout układam w oparciu o podstawowe ćwiczenia i uzupełniam tylko ćwiczeniami pod konkretne umiejętności. Tutaj oczywiście jest ogromne pole do popisu, ale takie plany treningowe trzeba robić  indywidualnie, a nie w takim ogólnym zarysie jak tutaj przedstawię.

Podstawowe fundamentalne ćwiczenia dla mnie to podciąganie, pompki, przysiady i wznosy nóg. Nic lepszego nie wymyślił nikt bo to najnaturalniejsze ruchy zapisane w naszych genach od zarania dziejów ludzkich.

Żyjemy w czasach gdzie wysiłek intelektualny i odporność psychiczna gwarantują największe szanse przetrwania, a czasy gdy największe szanse przetrwania dawała tężyzna fizyczna i współpraca grupy ludzi mamy za sobą (celowo nawiązuję do tego co mnie irytuje, a mianowicie wyścig szczurów wśród ludzi). Dlatego te ćwiczenia są po prostu najlepsze jeśli chodzi o wszechstronne rozwijanie ciała z najmniejszym ryzykiem kontuzji i przetrenowania.

Kalistenika- nowocześnie nazywana Street Workout oferuję oczywiście bardzo dużo różnych ćwiczeń, ale czasami trzeba robić jak najwięcej tych podstawowych. Dlatego też ostatnio testowałem sobie coś takiego.

Trenowałem trzy razy w tygodniu. Po miedzy treningami zalecam jeden dzień odstępu co by zakwasy nie przeszkadzały za bardzo.

Przed każdym treningiem oczywista sprawa musi być rozgrzewka. Po rozgrzewce można zrobić trening brzucha i mogło by to być 5 serii wznosów. Leżąc lub wisząc na drążku. Wznosy nóg są super bo angażują mocno bardzo dużo części ciała, a dodatkowo rośnie siła brzucha.

Na pierwszy trening w tygodniu proponuję wybrać sobie ćwiczenie wielostawowe angażujące grupę mięśni pchających. Może być to pompka, albo dip (pompki na poręczach). Ja preferuje dipy bo uważam, że to najlepsze ćwiczenie na klatkę i siłę tych mięśni. U kogoś innego może być inaczej i najlepiej zadziała mu zwykła pompka.

Żeby było trudniej wybrałem dipy bułgarskie bo mam rozwieszone kółka na drążku w drzwiach. Teraz trzeba dobrać sobie odpowiednią ilość powtórzeń. Ja zacząłem od 5 powtórzeń. Po tym nastąpiła równo jedna minuta przerwy i znowu 5 powtórzeń. W założeniu trzeba tak robić przez 60 minut. Po iluś takich seriach mogłem już tylko 4 powtórzenia zrobić i tak aż do końca.

Po treningu rozciąganie. Zawsze chociaż lekko by ciało było zrelaksowane, a ja w dobrym samopoczuciu po treningu.

Następny trening to będą mięśnie ciągnące. Nie mogło być innego wyboru jak podciąganie na drążku. Tutaj taka sama sytuacja jak w powszednim wariancie.

Na ostatni trening zostały nam nogi. Ja robiłem przysiady ze sztangą 30kg po 10 razy. Ale tutaj zmniejszyłem sobie czas. Przy nogach trzeba uważać, bo każdy kto zrobił dobry trening nóg wie jak ból po treningowy potrafi być uporczywy następnego dnia. Więc przy dniu nóg zalecam rozsądek.

Przypomnę, że na każdym treningu po rozgrzewce są ćwiczenia na brzuch. To taka ciekawa opinia o robieniu brzucha na początku treningu. Ponoć dużo łatwiej dzięki temu zbudować silny i estetyczny brzuch gdy się go trenuje zaraz na początku.

Potraktujcie ten trening jako ciekawostkę, albo jako jakieś przełamanie rutyny na swoich treningach Street Workout.

Można ten trening modyfikować i ustalić sobie na przykład dużą ilość serii i wykonywać na jednym treningu kilka ćwiczeń.

Aktualnie jeden dzień w tygodniu wykonuję taki trening z podciągania bo zależy mi na wytrzymałości rąk.

Najprostszy trening Street Workout

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: