Mój aktualny plan treningowy - Mój ulubiony!

paweł trenuje plecy podciąganie


Mój aktualny plan treningowy - Mój ulubiony!

Witam serdecznie załogę, która tutaj czatuje na moje internetowe bazgroły. Szczególnie tych, którzy chcieli by plan treningowy. Ostatnio jak miałem napisać wam mój plan treningowy to poniosła mnie frustracja i napisałem gorzkie żale do świata. Wybaczcie! :P Musze w takim razie się zrehabilitować i podzielić z czymś konkretnym i bardziej wartościowym!

Obecnym planem treningowym trenuję od września 2018, ale podobne schematy wykorzystywałem już prędzej. Z jakiś przyczyn bardzo lubię taki podział i świetnie on na mnie działa jeśli robię go regularnie. A że to kalistenika to można nawet 6 dni w tygodniu z kilkoma modyfikacjami :)

Najważniejsze w układaniu planu treningowego jest założenie sobie celu i od tego zależy co powinno się robić na treningu, oraz jak ćwiczyć. Ja najczęściej stawiam po prostu na ogólną sprawność fizyczną. Dlatego bawię się tym tak by to było przyjemnie, a kilka elementów jest stałych by się rozwijać w podstawach i fundamentach. Fundamentach mojej siły i sprawności fizycznej.

Otóż, stała na pewno jest rozgrzewka na treningu którą zaczynam od pajacyków, skakanki, biegu w miejscu około 1 minuty by podnieść minimalnie temperaturę ciała i przygotować się na wysiłek. Tak wstępnie, by ciało wiedziało, że zaraz będzie ostro trenowane.

Następnym elementem rozgrzewki i już nieco treningowo są sylwetki gimnastyczne. Ja zazwyczaj wykonuje dwie serie plank i dwie serie hollow body - czasami wygłupiając się przy tym na przykład rozluźniając brzuch i za chwile znowu go spinając w trakcie jednej serii. To buduje silne mięśnie brzucha i dobrą stabilizację mojego ciała.

Okej, ja nie lubię się długo rozgrzewać i jakoś nigdy nie miałem w związku z tym komplikacji. Więcej o rozgrzewce można poczytać o tu: rozgrzewka na treningu

Teraz nogi! Nogi są ważne bo na nich stoimy, a im cięższy życiowo ciężar mamy tym mocniejsze nogi są potrzebne : )))) Popodciągam sobie kilka razy kolana pod brzuch i takie tam, po czym lecę z koksem. Pora na domowy trening nóg!

Standardowa wersja to 5 serii przysiadów. Dwie serie przysiadów bez ciężaru i 3 serie przysiadów z ciężarem. Ja nie podam wam ile co czego bo to każdego indywidualna sprawa i też nie chce by ktoś porównywał się do mnie, czy też szydził iż mało biorę na przysiad i słaby jestem rzekomo :)) Bo tak mogło by być. A po co to komu!

Następnie mam miejsce na rozwój umiejętności Street Workout. Taki trening staram się robić więcej niż raz w tygodniu, więc nie ma tego dużo, ale staram się by zawsze było to trenowanie dwa razy w tygodniu. Teraz szlifuję stanie na rękach, więc stanę sobie dajmy sobie 5 razy i po balansuje w hand standzie. Ważne jest, by wybrać tylko jedną umiejętność bo tak najefektywniej można się jej nauczyć o ile w ogóle. Taki ogólny poradnik o umiejętnościach street workout zrobiłem pod tym linkiem: Street Workout Umiejętności

Mamy etap umiejętności za nami, wiec teraz pora na bazowy trening kalisteniczny. Podstawą jest dla mnie drabina. Drabina moja składa się z 3 ćwiczeń. Dwa są podstawowe push albo pull i jedno jakie mam ochotę podszkolić.

Czyli na przykład podciąganie na drążku klasyczne, pompki klasyczne i tutaj jako inspiracja napisze wyciskanie sztangi stojąc nad głowę, ale równie dobrze mogły by tutaj być wznosy nóg czy coś innego na czym nam zależy. Na czym Tobie zależy w Twoich celach treningowych.

O takiej drabinie pisałem tutaj pod tym linkiem: Kalistenika Drabina Trening by to było dla Ciebie jasne, musisz tam zajrzeć.

To tak naprawdę koniec treningu mógłby być. Czasami jak mnie rozpierało energetycznie to po tym robiłem sobie jeszcze trening typu Tabata, albo kolejną drabinę tylko z jakiś konkretnych pompek. 

Na koniec trzeba też pamiętać o rozciąganiu. Ja na koniec wykonuje moją 5 minutową rutynę jogi, ale tutaj też można dowolność zastosować byle się trochę chociaż porozciągać. Rozciąganie jest bardzo ważne.

Taki plan można i nawet powinno się wyspecjalizować pod konkretny obszar który chce się trenować, tylko tak jak mówiłem, to już indywidualna sprawa.

Może się komu przyda taki kalisteniczny plan treningowy :)

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również postawić mi kawę: Klik do podstrony
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.

Zobacz jeszcze:
Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?
Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?
Odchudzanie to nie fizyka kwantowa - Mój sposób na pozbycie się nadwagi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę.
Z małym ale - nie akceptuję w komentarzach chamstwa.
Można mnie hejtować śmiało bo to ważna część dyskusji w internetach, ale akceptuje tylko hejt ludzi którzy nie robią tego tylko po to by mi pocisnąć, a faktycznie mają coś ciekawego do powiedzenia. Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane :) Co innego czarny humor, ale to umiem rozróżniać : >
Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...