Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?

By | 16:27 Zostaw komentarz
Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?

W tym artykule chciałbym napisać ile i jak często trzeba ćwiczyć w ciągu tygodnia by mieć fajne rezultaty. Dawno mnie tutaj nie było, ale spokojnie blog istniał i istnieć będzie puki księżyc będzie krążył wokół ziemi : ) Nie przedłużając wstępu, zapraszam dalej.

Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?


Wiele osób myśli, że trzeba ćwiczyć niemal 6 razy w tygodniu po ponad godzinę by to miało sens. Trenują tak kilka pierwszych tygodni (jak dobrze pójdzie ;) ) i dalej klapa.

Wspomnę jeszcze, że moje podejście do treningu jest odmienne od tego co słychać w innych częściach internetu i fit społeczności. Nie trenuje po to by móc strzelać fotki w lustrze, co chyba jest nieodłącznym elementem chodzenia na siłownie, czy uprawiania sportu pod sylwetkę patrząc po mediach społecznościowych.

Trenuje, bo moje ciało (uwaga będzie filozof) jest miejscem gdzie mieszka moja dusza. Chce jej/sobie zapewnić możliwie najlepsze warunki zgodne z tym co leży w mojej naturze. Zdrowe ciało to i zdrowy duch. A zdrowe ciało to nie zawsze wielka imponująca sylwetka, tylko coś innego. Zdrowego dla mnie, jeśli chodzi o mój przykład :) Oczywiście, każdy będzie coś innego uważał i każdy ma do tego do pewnego stopnia prawo.

Tak samo jak uważam, iż każdy człowiek na ziemi powinien zadbać o siebie za pomocą sportu. Trenowane mięśnie wydzielają związki chemiczne wspomagające prace mózgu. Trening siłowy jest jedyną dziedziną, która powoduje wolniejsze starzenie i odmładza. Po za tym oferuje szereg sposobów na taki trening. Mogą być dwa metry kwadratowe podłogi przy łóżku, jakiś drążek w drzwiach i to wszystko co potrzeba. Może to być też siłownia i różne wymyślne ćwiczenia z przyrządami.

Podzielę to na trzy grupy, sam sobie możesz wybrać co Cię w życiu interesuje.

Trening dla każdego. Każdego namawiam do tego by w tygodniu dwie godziny poświęcał na trening siłowy w dowolnej dla siebie formie i odpowiedniej intensywności. Niech to będą dwa treningi po godzinie. Np w poniedziałek i czwartek. Do tego trzeci trening. Trzeci trening to ma być coś uzupełniającego. Najlepsze przykłady jakie są to bieganie, rower i pływanie. Idź pobiegaj w weekend, ciut inaczej pracuje ciało przy takim wysiłku niż w trakcie treningu siłowego. Zabierz dziewczynę na rower w weekend, odwiedźcie fajne miejsca. idź na basen rano się orzeźwić czy potrenować np freediving przy okazji.
No ale nudno by było. Może idź pograj z kolegami jak za dawnych lat w piłkę nożną, albo idź po kozłuj piłkę na kosza.
Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?
Moja niedaleka okolica : )

Trening dla wymagających. Niech to będą dwa treningi siłowe (po około godzinie) i dwa wytrzymałościowe, np kolarstwo czy dwa razy w tygodniu na basen. Przykładanie się do tego już wzniesie Cię na wyższy poziom. Ale i tak będąc na pierwszym poziomie długi czas, będziesz o lata świetlne niż większość ludzi.

Trening mistrzów. Sport może być Twoim hobby przecież. Sześć treningów w tygodniu. 2 do 3 (albo jak wolisz to i więcej) treningów siłowych z odpowiednio zrobionym planem. Reszta to dowolna inna dyscyplina jak wyżej. Jeden dzień musi być odpoczynku, a czasami potrzeba będzie więcej.

Tak ja uważam w tym temacie i gorąco zachęcam każdego do pierwszego poziomu.

Niektórzy trenują dużo więcej, ale to już inna grupa ludzi fascynujących się jakąś dziedziną sportu, a o tym nie pisze w tym artykule.

A Ty jak często trenujesz?

Ile i jak często trzeba ćwiczyć, żeby mieć zadowalające rezultaty?


Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również postawić mi kawę: Klik do podstrony
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.

Zobacz jeszcze:
4 powody dlaczego kalistenika jest lepsza niż ćwiczenie z ciężarami
Czy kilka nadprogramowych kilogramów to coś złego?
Kalistenika dla kobiety - Jak zacząć trenować?


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze:

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę.
Z małym ale - nie akceptuję w komentarzach chamstwa.
Można mnie hejtować śmiało bo to ważna część dyskusji w internetach, ale akceptuje tylko hejt ludzi którzy nie robią tego tylko po to by mi pocisnąć, a faktycznie mają coś ciekawego do powiedzenia. Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane :) Co innego czarny humor, ale to umiem rozróżniać : >
Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!