3 sposoby na skuteczniejszy trening

By | 17:31 3 komentarze
3 sposoby na skuteczniejszy trening

Abyś ciągle miał rezultaty, by były fantastyczne przyrosty, a flagi same stawały pisze Ci ten artykuł. Trzy małe sztuczki, których wprowadzenie do treningu nie będzie wymagać od Ciebie wiele wysiłku, a sprawi że będziesz rozwijał się dużo szybciej i lepiej.


3 sposoby na skuteczniejszy trening

Bez zbędnego intro jak to mam w zwyczaju lecimy z tematem. Jeśli tego jeszcze nie robiłeś to zacznij, a sam zdziwisz się efektem i wzrostem skuteczności Twoich treningów.

Jak zwiększyć efektywność treningu


1. Każda seria się liczy! 

Prawda jest taka, że lepiej zrobić mniej serii, ale walczyć o ostatnie powtórzenie z całych sił. Zamiast 5 serii po 8 powtórzeń jak sobie założyłeś (a ostatnie powtórzenia nie są Twoimi maksami) zrób 3 serie, ale tak by każda z nich była walką jak na faceta przystało. Oczywiście mówimy tutaj o treningu z masą ciała. Na siłowni dowalasz ciężaru (pod warunkiem, że robisz dobrze, bo łatwiej sobie zrobić krzywdę na siłowni niż trenując kalistenike). Każda seria się liczy, każde powtórzenie ma znaczenie! Nie spędzaj kilku godzin na treningu tygodniowo, zrób możliwie największą pracę w możliwie najkrótszym czasie. Natura odda Ci ten włożony trud pod postacią stalowych mięśni, silnych ścięgien i stawów, a przede wszystkim siłą!

Polecam artykuł u mojego blogowego przyjaciela o seriach do upadku mięśniowego: Facet w Formie Serie do Upadku mięśniowego


2. Zaangażuj możliwie najwięcej mięśni do pracy przy każdym ćwiczeniu

To kalistenika, tu pracuje całe ciało! Street Workout i do przodu! Robiąc pompkę nawet, pracują nogi bo muszą utrzymać ciało w linii prostej wraz z brzuchem. Takich zależności w kalistenice jest bardzo dużo. Możesz świadomie zaangażować jeszcze więcej mięśni i sprawić, że trening będzie Ci jeszcze więcej dawał.

Na przykład podciągając się, ściskaj tak drążek jak byś miał go zgnieść i tak kieruj dłonie jak byś chciał go złamać (tak samo możesz zrobić wyciskając sztangę i dzięki temu dostaniesz +10 do siły). Robiąc pompkę wyobraź sobie, że chcesz wbić palce w ziemie. Napinaj zawsze pośladki. Wciągaj lekko brzuch i napieraj na niego, dzięki temu będzie bardziej zaangażowany do pracy a Ty nawet podciągając się będziesz budował jego siłę.



Przy tym punkcie warto dodać coś jeszcze fajnego. Im bardziej ciało masz napięte tym więcej masz siły. Ciało zostało stworzone do pracy jako całość i dlatego nawet gdy napinasz pośladki to masz więcej siły przy podciąganiu.


3. Bądź myślami na treningu

Trening to forma medytacji, tak można to śmiało ująć. Jest czasem w którym celebrujesz posiadany dar od świata jakim jest Twoje ciało i je ulepszasz. Pomińmy jednak ten filozoficzny akcent spod mojej klawiatury i przejdźmy do konkretów.

Gdy wykonujesz dane ćwiczenie to myśl o pracujących w tym momencie mięśniach. Wczuj się w to jak się rozciągają i z powrotem kurczą, wykonując kolejne powtórzenie. Gdy uczysz się figur ze Street Workout to myśl o tym co w danym momencie pracuje. Wzmocnisz połączenie mózg - mięśnie. Nie myśl o pierdołach w trakcie treningu, to jest czas na realizowanie celu. Jedyne o czym wolno Ci myśleć na przerwach to:
- co teraz wykonasz za ćwiczenie
- wizualizacja tego jaki będziesz zajebisty po tym treningu



Jesteś ciekaw roli Twojego umysłu w sporcie? Zapraszam do mojego artykułu pod tym linkiem: Najważniejszy czynnik decydujący o sukcesie w sporcie


Zastosuj te 3 patenty i sam zobacz. Będzie mi miło jeśli z wnioskami podzielisz się ze mną tutaj w komentarzach, albo na facebooku.

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.

Zobacz jeszcze:
Sport drogą do życiowego sukcesu - Czyli o mentalnym znaczeniu treningu w życiu
Jak zwiększyć ilość powtórzeń vol 1 - Smarowanie gwintów
Najlepsze ćwiczenia na brzuch
Nowszy post Starszy post Strona główna

3 komentarze:

  1. Świetne porady jak zwiększyć efektywność naszego treningu! Warto się do nich dostosowywyać. Dodatkowo przyda się również motywacja i wytrwałość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i rzetelnie napisany artykuł. Świetne porady zebrane w jednym miejscu. Z pewnością wykorzystam je w trakcie swojego treneingu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. Niech siła będzie z Tobą :)

      Usuń

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę.
Z małym ale - nie akceptuję w komentarzach chamstwa.
Można mnie hejtować śmiało bo to ważna część dyskusji w internetach, ale akceptuje tylko hejt ludzi którzy nie robią tego tylko po to by mi pocisnąć, a faktycznie mają coś ciekawego do powiedzenia. Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane :) Co innego czarny humor, ale to umiem rozróżniać : >
Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!