2 proste sposoby jak radzić sobie z niechcianymi emocjami

By | 12:09 4 komentarze
2 proste sposoby jak radzić sobie z niechcianymi emocjami

Są w życiu wydarzenia które powodują w nas złe emocje. Nie możemy przez to się na niczym skupić i cierpimy. Emocje czasem wywołują rzeczy, które się nawet jeszcze nie wydarzył.
O to dwa proste sposoby jak je zwalczać, które możesz zacząć stosować od teraz.

2 proste sposoby jak radzić sobie z niechcianymi emocjami


Najpierw wyjaśnimy czym jest emocja.
Jest to stan silnego poruszenia umysłu który odczuwamy zarówno psychicznie jak i fizycznie.

Emocje mogą być dobre i złe. Emocja to na przykład złość, podniecenie, radość, euforia, nienawiść, strach itd.
Niestety przez cechę, że emocja silnie oddziałuje na nasz umysł i ciało, czasem uprzykrza nam to znacząco życie. Długofalowo te złe emocje niszczą wręcz nasze życie i zdrowie, mogą powodować naprawdę poważne konsekwencje zdrowotne. Dlatego nauka panowania nad emocjami szczególnie w tych czasach to ważna sprawa.

Jak radzić sobie z emocjami?


Nasz umysł to fenomomen w świecie natury.
,,Niekontrolowany umysł będzie Ci robił głupie kawały. Poddany kontroli, zawsze będzie Twoim sojusznikiem"
- Anthony Robbins
Nie ma sytuacji w której złe emocje był by wskazane. Czasem przez wychowanie i normy społeczne chcemy odczuwać emocje. Na przykład gdy zdarzy się coś strasznego na świecie. Fizycznie jesteśmy już następnego dnia gotowi żyć dalej bez tej emocji. Ale odczuwamy to właśnie przez zaprogramowane w nas schematy myślowe.
To kwestia indywidualna i wybory każdego z nas czy się chce odczuwać daną emocję. Ale w niektórych sytuacjach lepiej mieć czysty umysł. To każdego indywidualny wybór, ale warto posiadać wiedzę jak kontrolować swoje emocje.

Jak poradzić sobie z trudnymi emocjami?

Im silniejsza emocja, tym będzie to wymagać większej wprawy i samokontroli. Również swoistego nawyku reagowania gdy taka emocja się pojawi.

1. Skup swoje myśli na czymś innym. To brzmi tak banalnie jednak każdy wie, że to nie takie proste. Jak uczynić panowanie nad emocjami prostszym? Po pierwsze musisz wybrać jakąś konkretną bardzo miłą scenę z Twojej wyobraźni. Następnie spróbuj to sobie przybliżyć oczami wyobraźni. Skup się na kolorach, dźwiękach i uczuciu które Ci wtedy towarzyszyły. Staraj się te doznania jeszcze spotęgować. Świadomie kieruj swym umysłem na właściwe tory. Bo to wykonać w trudnych sytuacjach, ważna jest praktyka kontroli nad emocjami.
Dodatkowo, zanim zaczniesz to robić, zrób coś głupiego i nieoczekiwanego. Na przykład zacznij klaskać w dłonie i powiedz "hahaha ale jaja". W ten sposób, podsuniesz swojemu umysłowi coś czego się zupełnie nie spodziewał i "zresetujesz go", następnie będzie Ci łatwiej swój umysł na czymś innym skupić.

2. Zmień postawę ciała. Nie wiem czy wiecie, ale mimika i postawa naszego ciała wpływa na to jak się czujemy. Jeśli chodzisz zgarbiony i patrzysz w ziemie, to będziesz mało pewny siebie, jednak gdy chwile pochodzisz wyprostowany i będziesz patrzał przed siebie to Twój umysł automatycznie zacznie się czuć pewniej i będzie bardziej zadowolony. Spróbuj nawet teraz rozluźnić ciało i się wyprostować.
Jeśli chodzi o smutek. Wyraz twarzy masz wtedy smutny. Spróbuj się uśmiechać tak jak byś był szczęśliwy. Załóż maskę uśmiechu na siłę i zobacz co po chwili poczujesz. Zacznij machać nogami leżąc i rób cokolwiek innego co robisz gdy czujesz się zadowolony. Po chwili Twój umysł włączy Ci inną emocje. To tak jak byś zmienił sobie płytę. Ćwicz swoja mimikę gdy jesteś szczęśliwy, albo odczuwasz jaką kolwiek inną pożądaną emocje. Zapamiętaj to co robisz przed lustrem. Później możesz to wykorzystać do lepszego porozumienia się ze swoim mózgiem.


To tylko dwie metody panowania nad swoimi emocjami. U mnie sprawdzają się świetnie w niektórych okolicznościach. Jest tego dużo dużo więcej. To są metody które działają krótko. Jeżeli masz jakiś problem który w Twojej głowie powraca bez sensu cały czas, a Ty wiesz że nie ma sensu się tym katować, a mimo wszystko Twój umysł to robi, to jeszcze nie koniec świata. Prawdopodobnie wpadłeś w nawyk i Twój umysł wytworzył bardzo niepożądaną ścieżkę w Twoim umyśle i myśli że Ty chcesz tego. To działa na zasadzie przyjemności nawet. Jak z nałogami. Jeżeli chcesz się tego pozbyć, to powtarzaj to co Ci wyżej podałem, za każdym razem gdy znowu zaczniesz o tym myśleć. Wytworzysz w ten sposób nowy nawyk i pozbędziesz się tego złego, destrukcyjnego nawyku z głowy. Bywa, że problem jest poważniejszy. Ale to rzeka tematów które będę tutaj realizował.

Możesz też poszukać innych rozwiązań do pracy nad własnymi emocjami.
Sprawdź książkę na Ceneo: NLP dla bystrzaków

Co jeszcze może Cię zaciekawić na moim blogu?
Potęga Podświadomości #1 Wstęp do tematu
Potęga Podświadomości #2 Jak wykorzystać to w praktyce?
Narkotyk który ćpamy wszyscy.


Pamiętaj, nie ma sensu czuć złych emocji. W żadnej sytuacji. To jak z muzyką. Jak jest lipa to zmień płytę.




Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. Lubię takie wpisy :) Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie tego więcej w przyszłości : ) Gdy nam źle przez emocje czasem, to i treningu nie da się zrobić. To ważny temat.
      Dziękuje ^^ Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Genialny blog! Poprawiłeś mój stan i będę czerpać wiedzę i praktykować. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty mój również poprawiłeś tym komentarzem! Pozdrawiam :)

      Usuń