Jak przytyć będąc chudzielcem?

Jak przytyć będąc chudzielcem

Jak przytyć będąc chudzielcem?

Problem otyłości dotyczy raczej starszych mężczyzn. Nas, dwudziesto parolatków i też młodszych mężczyzn dotyczy w większości problem z niedowagą o ile można to nazwać problemem bo to raczej taka natura. Często się słyszy, że ktoś je ogromne ilości jedzenia i dalej jest taki sam. Nic nie moze przytyć, a wciąga lodówkę jak odkurzacz! Może nawet znasz to nawet z autopsji :)

Co my ektomorficy możemy zrobić? Bo taki typ budowy ciała to właśnie ektomorficzny. Czytaj dalej!


Dlaczego tak ciężko nam zbudować masę mięśniową?

Młody facet, czyli taki do 30 lat (bo zazwyczaj po tym wieku dużo się zmienia w organizmie). Taki facet rozwija się intensywnie fizycznie i ma dużo hormonów w sobie, co skutkuje dużym zapotrzebowaniem na energie. Czyli ma szybką przemianę materii. Miej więcej po 30 roku facet jest w 100% rozwinięty fizycznie ,poziom hormonów się zmniejsza i nie potrzebuje aż tyle energii więc przemiana materii spowalnia co skutkuje popularnymi brzuszkami, ale też łatwością do budowania masy mięśniowej. Brzuszek jest powodem niedostosowania jedzenia do aktualnego zapotrzebowania.

Jak przytyć i zbudować masę mięśniową?

Zastanów się co jesz na odzień i jak wygląda Twój dzień. Często jemy jakieś tam słodycze, zupki chińskie, parówki, pizzy z mrożonki itp. Składniki z takiego pokarmu są bezwartościowe dla rozrostu naszych mięśni (nie jest to do końca prawdą, ale to długi temat i nie istotny dziś). Po drugie, jemy nieregularnie, rano nic, w pracy/szkole jakaś kanapeczka czy bułka, a na obiad konkurs wytrzymałości żołądka czyli wpychamy na maxa. No, a na kolacje jeszcze coś tam, kanapki, pizza czy coś ;) To taki przykład który ja sam znam z swojego doświadczenia i wielu moich kumpli ze szkoły, którzy są chudzielcami, a chcieli by przytyć.

Jak powinieneś jeść?
Powinno to wyglądać tak: wstajemy z łóżka, obowiązkowo śniadanie, nie będę mówił, że trzeba jeść nie wiadomo co, ale chociaż coś, na przykład płatki z biedronki z mlekiem, szybkie i tanie. Do szkoły czy pracy bierzemy drugie śniadanie (będę pisał jak najprostszy przykład jak można jeść) jakaś kanapka czy bułka, ważne żeby z serem bo ser być może nie jest najlepszym źródłem białka, ale nie jest też najgorszy, a jest dobry. Następnie wypada nam obiad, jeśli mamy szczęście mieszkać z rodzicami jeszcze to zazwyczaj mamy zajebisty posiłek zawsze. Później podwieczorek, jakieś tosty, może jajka gotowane z chlebem i pomidorek wkrojonym, a na koniec kolacja która może wyglądać tak samo jak podwieczorek.

6 zasad dla ektomorfików jak budować masę mięśniową

            W kilku krótkich zasadach: jak jeść będąc chudzielcem żeby chociaż trochę przytyć:

1. Jedz jak by jutra miało nie być! Czyli jemy regularnie jak najwięcej i staramy się żeby to było zdrowe jedzenie czyli jak najmniej przetworzone. Ale jako że jesteśmy ektomorfikami, mamy ultra szybką przemianę materii, to nic się nie stanie jak zjemy sobie czekoladę dodatkowo, albo zjemy pizze bo to nawet wskazane (dorzucamy dużo kalorii).

2. Pij dużo wody! Woda się szybciej wchłania i nie ma zbędnej chemii tak jak kolorowe napoje typu soki czy cola. Jak zaczniesz trenować i lepiej jeść to w krótkim czasie Twoje mięśnie wchłoną więcej wody i będą większe. Mięśnie to przecież około 70% wody! Oczywiście są inne korzyści z picia wody, ale nie o tym tekst. Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu.

3. Jedz regularnie. Tak się rzadko kiedy da, ale ustal sobie pory posiłków i się tego trzymaj w miarę możliwości. Na przykład rano śniadanie, w przerwie w pracy/szkole drugie śniadanie, po powrocie obiad, o 18 przed wyjściem na siłownie czy gdzieś tam podwieczorek, a około 22 ostatni posiłek. W tym przypadku wolno jeść przed snem i to może nawet pomóc.

4.Nigdy nie przykładałem aż tak dużej wagi do makro składników, ale starajmy się jeść dużo zdrowych węglowodanów (ziemniaki, ryże, makarony, pieczywo), bo nasz główny problem polega na tym że mamy ogromne zapotrzebowanie na energie, a węglowodany to właśnie nasze źródło energii.

5. Jeśli dalej nie tyjesz, to jedz jeszcze więcej i trenuj ciężej (tak wiem, że może dojść do momentu że nie będzie można nawet patrzeć na jedzenie). To moment w którym wolno ratować się słodyczami i fastfoodami bo łatwo to wciągnąć. Trzeba tylko pamiętać, że to nie zdrowe i źle wpływa na hormony, więc wszystko z umiarem i rozsądkiem. Ucz się swojego ciała.

6. Białko i tłuszcz, odgrywają drugoplanową role, ale nie zapominaj o nich. Tłuszczem łatwo sobie podbić kaloryczność diety, a białko jest budulcem dla naszych mięśni. Jedz dużo mięsa jeśli możesz, a jeśli nie, to tak samo dobre są gotowane jajka. Tłuszcz w odpowiedniej ilości spowalnia przemianę materii. Ale rozsądnie z tą wiedza.


Może się zdarzyć nagle, że przybędzie Ci trochę sadełka, nie przejmuj się tym. Łatwo to wypalisz. Jeśli Ci to przeszkadza to jedz tylko wartościowe jedzenie i omijaj tak zwane niezdrowe jedzenie.

Chce wam jeszcze coś uświadomić. Waga wam podrośnie do pewnego momentu, a później będzie już coraz to ciężej zbudować każdy gram. U mnie wyglądało to tak, że przez pierwsze 5 miesięcy waga wzrosła z 52-54 kg do 60kg po czym wzrost masy mięśniowej gwałtownie zahamował. Kombinowałem, jadłem więcej, liczyłem kalorie, trenowałem więcej z wolnymi ciężarami, jednak nie dało to jakiś wielkich rezultatów. Maksymalnie waga mi pokazała w tym roku 68kg ale było w tym dużo wody i tłuszczu co systematycznie od kwietnia wypalam. Teraz moja waga pokazuje 64kg Więc nie przejmuj się jak będzie to wolno później rosło. Taki los ektomorfika. A po pewnym czasie będzie łatwiej budować masę z biegiem lat.

I wiecie co? Po jakimś czasie przestało mi zależeć na wadze i sylwetce. Zacząłem więcej myśleć o sprawności i doszedłem do wniosku że pogoń za kg to nie wszystko. A trenując pod elementy gimnastyczne, sprawność i siłę, sylwetka się sama wyrabia. Zawsze jesteśmy o krok dalej od tych którzy nic nie robią.

Jak przytyć będąc chudzielcem?A na koniec moje zdjęcie jak to było zanim zacząłem trenować, tej łapy się największe cwaniaki bały! :D 
                                 
















Jak przytyć będąc chudzielcem?


Warto przeczytać:
Jak zacząć trenować Street Workout?
Dieta dla niezwykłego faceta w zwykłym świecie
Domowy trening na wielką klatę! Efekt gwarantowany!


Pozdrawiam i zapraszam do lajkowania, komentowania, a nawet do udostępniania dalej!

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również postawić mi kawę: Klik do podstrony
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.



2 komentarze:

Drogi Czytelniku, bardzo się ciesze, że zajrzałeś do sekcji komentarzy! Pisz co tylko masz ochotę.
Z małym ale - nie akceptuję w komentarzach chamstwa.
Można mnie hejtować śmiało bo to ważna część dyskusji w internetach, ale akceptuje tylko hejt ludzi którzy nie robią tego tylko po to by mi pocisnąć, a faktycznie mają coś ciekawego do powiedzenia. Chamstwo i nienawiść nie będą tolerowane :) Co innego czarny humor, ale to umiem rozróżniać : >
Nie wolno też umieszczać brzydkich linków czy perfidnych reklam bez mojej zgody.
Dobrego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...