czwartek, 17 maja 2018

Dlaczego trening siłowy powinien być podstawa w Twojej aktywności

Jest jedna bardzo ważna kwestia, która jest ogromnie pomijana. Ma to dla każdego z nas znaczenie, zarówno dla kobiet i mężczyzn, starszych i młodszych. Każda inna forma sportu nie niesie za sobą tego o czym zaraz wam napisze.


Dlaczego trening siłowy powinien być podstawa w Twojej aktywności


Tkanka mięśniowa procentowo zajmuje bardzo dużo miejsca w naszym organizmie. Jej podstawowa funkcją jest poruszanie naszym ciałem i chronienie organów wewnętrznych. Jednak to nie koniec. Każdy wie, że większa ilość tkanki mięśniowej bardzo korzystnie wpływa na nasz wygląd. O ile u mężczyzn to każdy wie to u kobiet nie do końca. A okazuje się, że tkanka mięśniowa również mega korzystnie wpływa na wygląd kobiet, nawet bez redukcji tkanki tłuszczowej, która u kobiet na ogół jest dalej naturalna. 3 fałdki są czymś absolutnie normalnym. Zadbane mięśnie sprawiają, że to wszystko jest jędrne i nie opada. O kobiecych fałdkach w tym artykule : )

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że trening siłowy to jedyna aktywność, która sprawia, że wygląda się młodziej.
Ludzie, którzy zaczynają trenować nawet po 40stce są w stanie się odmłodzić! Na forach sportowych jest mnóstwo przykładów.

Zaczynając trenować w młodym wieku, masz gwarancję zachowania młodego wyglądu na długie lata. Oczywiście, to się tyczy zdrowego podejścia do treningu. Dużo facetów chce po prostu z siebie zrobić betoniarę, a nie jestem do końca przekonany, czy to akurat dobry sposób na zdrowie, sprawność i urodę.

Trenowane mięśnie wydzielają różne enzymy, które maja bardzo korzystny wpływ na nasze ciało i życie. Myślę, że nie wszystkie jeszcze są nawet odkryte. Ponad to, trening ma wpływ na stany depresyjne. Trenowane mięśnie wydzielają substancje, które regulują w mózgu chemie poprawiając stan emocjonalny. Nie tylko w skali jednego dnia, ale i długo terminowo. Bo nie chodzi mi tylko o tą endorfin ową pompę po treningu o której wiele osób mówi i wie. Mózg, człowieka który ćwiczy działa lepiej i się rozwija. Brzmi dla wielu nieprawdopodobnie, no ale trudno, ja znam fakty po sobie i moich mentorach, a chce byś TY też o tym wiedział.

,,Badacze z Instytutu Karolińskiego w trakcie badań prowadzonych na myszach odkryli, że ćwiczenia fizyczne prowadzą do wydzielania w mięśniach enzymów, które rozkładają szkodliwe dla mózgu substancje, wytwarzane przez organizm pod wpływem stresu. To łagodzi szkodliwe dla mózgu działanie tych substancji i może nawet zapobiegać wywoływanym przez stres stanom depresji."
http://dobrewiadomosci.net.pl/700-trenowane-miesnie-wydzielaja-enzymy/ 

Ciało to taka machina, że stan ciała zależy od stanu umysłu, a stan umysłu zależy od naszego ciała. Duch wpływa na ciało, a ciało jest jego. Wszystko na siebie wzajemnie oddziałowy wuje. Idąc dalej, taki jaki jesteś w środku siebie, takie też będziesz mieć życie. Ale to już temat nie związany ze sportem , a z rozwojem duchowym :P

Człowiekowi, który nie trenuje po jakimś czasie ciało będzie odmawiać posłuszeństwa. Organizm ludzki jest bardzo sprytną maszyna, jeśli coś mu nie jest potrzebne to nie ładuje w to aż tyle mocy. Dlatego ścięgna, stawy nietrenowanej osoby po jakimś czasie są słabsze. Jest on podatniejszy na kontuzje i choroby.

Masz wybór i świadomość, musisz samodzielnie pamiętać o tym. Człowiek stosunkowo od niedawna przestał być stricte zwierzątkiem, ale wszystko to co na to się składa jest ciągle w nas. Musimy pamiętać o tym żeby się ruszać w nasz naturalny sposób.

Niektórzy trenują ciężko fizycznie, im trudno będzie się przemóc do treningu, jednak ogrom korzyści jest nie do przemilczenia. Zazwyczaj w pracy wykonuje się szereg określonych ruchów, bez dbałości o właściwą ergonomie ruchu. Byle szybko i mieć to za sobą : ) Czasami tak nie jest, ale do czego zmierzam... Trening siłowy pozwoli zachować właściwa równowagę w ciele, dotrenować pomijane mięśnie, rozciągnąć te nadmiernie używane i zadbać o swoje stawy i ścięgna. Lepiej tak niż się za kilka lat rozpaść.

Uważam, że żadna inna aktywność nie daje takich korzyści. Poprzez trening siłowy nie mam namyśli napierd*** ciężko ciężarami bo nie każdego to kręci i nie każdy musi. To też sesje po 30 minut z pompkami, podciąganiem, zwisami na drążku, przysiady, wznosy nóg leżąc, sylwetki gimnastyczne i inne podstawowe ćwiczenia. Na moim blogu na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Podam tutaj jeszcze jako przykład siebie i to w jaki sposób ja trenuje, a zaznaczę, że moje życie nie kręci się wokół treningów. Ustaliłem sobie, że siłowo trenuje dwa razy w tygodniu. Dni dowolne, ale mam dziennik i wiem kiedy muszę trenować, a kiedy przerwa robi się za długa. Natomiast wszystko inne, u mnie się kręci o freediving, kolarstwo i bieganie, no i przygody: ) Jeśli biegasz, czy w ogóle, uprawiasz jakąś inną dyscyplinę, to na pewno chociaż te dwa treningi siłowe w ciągu tygodnia pomogą Ci w tych wynikach na których Ci zależy. Topowi biegacze, skoczkowie narciarscy, piłkarze, nawet freediverzy itd uprawiają trening siłowy dodatkowo.

A jeśli nic nie trenujesz, a chciałbyś zacząć robić coś fajnego, to polecam taką konfiguracje, że dwa razy w tygodniu trening siłowy, a dwa razy w tygodniu basen, bieganie, czy rower. Tak by się rozwijać na wielu płaszczyznach i być uniwersalnym wojownikiem : ) Schudniesz, czy też zyskasz sportowego zarysu ciała, a co ważniejsze będziesz zdrowsza lub zdrowszy i będziesz tworzyć w sobie nowe nawyki, które na pewno w życiu przyniosą Ci same korzyści.

Dodam, wyczynowe uprawianie sportu nie jest zdrowe, ale lepiej stracić zdrowie dla sportu, pasji niż dla leżenie przed tv z piwem. Gwarantuje Ci to. Mam mnóstwo zajawek i tysiące opowieści dzięki nim, wspomnień, wrażeń emocji. Nie mogę powiedzieć, że uprawiam jakiś post wyczynowo, bo nie mam na to tyle czasu, mogę tylko powiedzieć, że uprawiam moje życie wyczynowo i tego się trzymam. Trening siłowy pozwala mi utrzymywać sprawność i męski wigor by mieć do tego moc.

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również postawić mi kawę: Klik do podstrony
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.

Zobacz jeszcze:
Co to trening cardio i jak go robić?
Dlaczego tak bardzo namawiam każdego do treningu siłowego?
Kalistenika dla kobiety - Jak zacząć trenować?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz