piątek, 18 maja 2018

4 powody dlaczego kalistenika jest lepsza niż ćwiczenie z ciężarami

Kalistenike odkryłem przypadkiem na YouTube gdy wpadłem na filmik BarBrothers. Nie możliwe dla mnie było, że oni wykonują tylko podstawowe ćwiczenia jak pompki i podciąganie, a wyglądają tak kozacko. Po 5 latach w temacie nie zmienił bym takiego treningu na nic innego. Ewentualnie urozmaicał dla odmiany czymś innym :)


4 powody dlaczego kalistenika jest lepsza niż ćwiczenie z ciężarami

Oczywiście ktoś może uważać inaczej, ale to moje podwórko, a tutaj składamy hołd ćwiczenia z masą ciała. Ojciec pull up, syn pompka i duch przysiad. Amen.

1. Jedno ćwiczenie kalisteniczne angażuje o wiele więcej. Robiąc jakiekolwiek ćwiczenie z rodziny tych kalistenicznych, nigdy nie będzie tak, że wyizolujemy jakąś grupę, Zawsze chociaż by ten brzuch będzie pracował i będzie napięty. Robisz pompki to jasne, bo masz pozycje jak do planka niemal. Wisisz na drążku to brzuch robi wszystko by nogi utrzymać na miejscu (ciężko mi to precyzyjnie opisać, ale chyba wiadomo o co chodzi). W takich pompkach nawet nogi przecież biorą udział. Dlatego trenując kalistenicznie łatwiej jest dociąć i mieć szczupła sylwetkę bo po prostu się więcej kalorii spala. Więcej mięśni pod napięciem = efektywniejsze spalanie.

2. Kalistenika jest naturalna. Wciskanie sztangi, martwe ciągi, przysiady i wiele wiele innych ćwiczeń z ciężarami, wymaga od zawodnika możliwie perfekcyjnej techniki by nie zrobić sobie krzywdy. Jeśli ktoś trenuje z masą ciała, to musi się postarać przy podstawowych ćwiczeniach by zrobić sobie krzywdę. W najgorszym razie jego trening będzie nie efektywny. Nauka tych podstawowych ćwiczeń nie jest tak trudna jak nauka właściwej pozycji przy treningu z ciężarami.

Sylwetki osiągane z pomocą chociażby takiego street workout nie są tak wielkie jak np kulturystyczne, ale łatwiej to utrzymać, osiągnąć i moim zdaniem wygląda to estetyczniej. No i jest o wiele bardziej funkcjonalne bo siła rozwija się wszechstronnie. Rośnie umiejętność poruszania się, a i możliwości podnoszenia cięższych przedmiotów również wzrasta. Zobacz, trenując tylko takie wyciskanie to siła użyteczna na codziennie nie rośnie jakoś niesamowicie, a umiejętność, to co najwyżej więcej na sztandze.

3. Możesz to robić wszędzie. Nie każdy ma czas i chęci iść na siłownie, nie każdego też stać by w domu urządzać sobie takie miejsce. W p[przypadku treningu z masą ciała to potrzebujesz kwadrat o wielości 2x1m i super będzie jeśli drążek się gdzieś znajdzie, jak nie, to w lesie jest dużo gałęzi na których można się podciągać, czy też trzepaków placyków w miejskiej przestrzeni. Jak widać to proste, a efekty mogą być niesamowite.

4. Niektóre ćwiczenia z masa ciała wyglądają prze kozacko. Takie wejście siłowe na drążek,w wykonane poprawnie wygląda o wiele fajniej niż 100kg na sztandze w martwym. Przynajmniej w moim odczuciu. Dojście do różnych takich elementów bywa dla niektórych naturalne. W którymś momencie nie chce się robić setek pompek i podciągnięć, więc trzeba zmieniać trudność tych ćwiczeń. Tak jak od pompki do pompek w planche, czy podciąganie aż po front lever. Oczywiście ta droga nie jest tak proste i oczywista jak tutaj pisze, ale tak samo dojście do wielkich ciężarów nie jest proste. Po prostu ta gałąź treningu wydaje mi się fajniejsza.

To koniec mojego wyliczania. Jako bonus dodam jeszcze coś. Zauważyłem, że trening w oparciu o kalistenike lepiej wspomaga rozwój w innych dyscyplinach sportu niż trening typowy na siłowni. W dawnych czasach, nawet strong men owie wspomagali swoje treningi o kalistenike, a przecież dyscyplina strong manów to nic innego jak podnoszenie wielkich i ciężkich przedmiotów. Nie trudno sobie wyobrazić jak w bieganiu, kolarstwie piłce nożnej czy pływaniu kalistenika pomaga.

Na koniec zostawię was z oldchoolowymi Bar Brothers :)

Dla mnie to był prawdziwy Street Workout!

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również postawić mi kawę: Klik do podstrony
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.

Zobacz jeszcze:
Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?
W Street Workout najważniejsze są podstawy!
Czy kilka nadprogramowych kilogramów to coś złego?


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe rozwiązanie i alternatywa dla ćwiczeń na siłowni.

    OdpowiedzUsuń