środa, 6 grudnia 2017

Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?

Czy jest sens łączyć machanie ciężarami z Old Schoolowym treningiem tylko z masą ciała? Oczywiście, że tak i w tym artykule Ci wszystko wyjaśnię! Co więcej, jeśli nie chcesz iść na siłownie, to wszystko możesz w domowym zaciszu ogarnąć. Jak połączyć pompeczki z wyciskaniem na ławeczce? Zapraszam do dalszej część : )


Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?


Kto czytał Skazanego na Trening, ten wie, jaki hejt jest na trening z ciężarem. Ale to oczywiście bardzo gruba przesada. Nie ma żadnych przeciwwskazań by łączyć sobie kalistenikę z ciężarami. Niektórzy autorzy twierdzą, że to nienaturalne i niezdrowe. No, prawdopodobnie podnoszenie 200kg na klatę, czy inne ekstremalnie ciężkie ćwiczenia nie są zdrowe (z drugiej strony dla czegoś i taki stracimy zdrowie, wiec niech to będzie sport, a nie używki i inne syfy).

Nam tutaj przecież chodzi o zdrową siłę, dobre samopoczucie i fajną sylwetkę. Czyż nie mam racji?

Urozmaicanie sobie treningu ciężarami ma dużo korzyści. Po pierwsze, to zawsze jakieś oderwanie od rutyny i coś nowego w treningu zawsze. Twoja pula ćwiczeń do wykorzystania robi się prze ogromna i nie ma miejsca na nudę. Kolejna sprawa! Sam po sobie to wiem. O ile niektóre partie ciała świetnie poszły dzięki samej kalistenice, to niektóre części osiągały zadowalający progres z pomocą ciężaru. Nie sposób było mi ruszyć na objętość moje uda samą kalisteniką. Dlatego zaopatrzyłem się w stojaki do sztangi oraz sztangę prostą  do tego już na początek wystarczy z 30kg nakładu na sztangę  i można robić cuda w domu. Sytuacja uległa znaczącej poprawie jeśli chodzi o moje partie dolne : )

Być może powiesz, że 30kg to niedużo. Pragnę przypomnieć pewien bardzo ważny cytat: ,,Nie ciężar, a technika zrobi z Ciebie zawodnika!" Zawsze można spowolnić ruchy, zrobić zatrzymania w połowie ruchu i kombinować na tysiące różnych sposobów. Nauczysz się wszystkiego, rozwiniesz kreatywność, a dokupić w późniejszym czasie nie jest problemem.

Takie stojaki ze sztangą to genialna sprawa. Zapewne widzieliście je już nie raz na moim blogu. Z czystym sercem polecam każdemu, kto chce sobie urozmaicić swój domowy trening.

















Szybko odkryłem, że mogę sobie to regulować i robić chociażby kultowe wyciskanie na klatę. Koszty ławeczek w dzisiejszych czasach to również nie jest wielki wydatek, Np taka ławka https://www.sklep-presto.pl/hop-sport-lawka-wielofunkcyjna-hs-1010-hop-sport-czarno-czerwony-roz-uniw-hs-1010-1597443/
Tak naprawdę nic więcej już nie jest potrzebne. Reszta sprzętu dla nas trenujących Street Workout to kosmetyka.

Możesz uginać taką sztangą ramiona i poprawić sobie wygląd bicepsów. Możesz wisieć na takiej sztandze, położonej na uchwytach i trenować L-sita, po czym wstać i zrobić przysiad. Zimą na takiej robię Bar Dipy. Dla osób, które nie mają gdzie wstawić drążka, to mogą się na tym również podciągać (sprawdzone info: P )



Cały sprzęt w niskich cenach możesz kupić w dziale Fitness i Siłowania na www.sklep-presto.pl

Niektóre partie ciała, wymagają czasem dodatkowej izolacji. ja tak np mam z bicepsem i tylnym aktonem barków. Świetnie pomogły tutaj hantle.

Na początek wystarczy kupić nawet hantle. Regulowane hantle z 10kg w łapę wystarczy w zupełności. Poza tym, to świetny prezent na święta dla każdego miłośnika treningu siłowego :)

Domowa siłownia jest w dzisiejszych czasach już prostą sprawą : ) Jak widać, aly zmajstrować domową siłownie, wcale nie potrzeba wielkich nakładów, a sam sprzęt nie zajmuje wiele miejsca.

No dobra, ale jak trening z ciężarami połączyć z kalisteniką?


Odpowiedź jest bardzo prosta. Możesz robić np jeden trening, typowy jak się robi z masą własnego ciała, a w kolejny dzień z ciężarem. Schemat pozostaje taki sam jak zawsze.

Jeśli robisz FBW to np w przypadku klatki piersiowej. na ogół robi się w treningu 6-8 serii na duże partie. Zaczynasz powiedzmy od 4 serii wyciskania na ławeczce ze skosem dodatnim (a przed tym jeszcze rozgrzewka), po czym robisz 2 serie zwykłych pompek i po tym 2 serie dipów na dobicie.

Możesz też na koniec każdego treningu wybrać sobie jedną małą partie, która u Ciebie odstaje i dopompować ją ciężarem. Np często tył barków w kalistenice odstaje, więc możesz sobie dorzucić 3 serie chociaż na koniec jakiegoś ćwiczenia na tą partie.

Pamiętacie mój artykuł o drabinkach dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych
Czasem wpadały mi takie treningi, na których robiłem tą drabinę z ciężarem. Dla przykładu - najpierw podciąganie, potem dipy, a później niezależnie od tego którą mam serie, 10 ugięć ramion ze sztangą z ciężarem np 15 kg. Po 6 szybkiej serii byłem dobrze spompowany (15kg niby mało, ale ja też nie za wielki byczek przecież, poza tym nie ciężar, a technika Ziom)

Ogranicza nas tylko wyobraźnia, a zastrzyk inspiracji znajdziesz przecież na moim blogu : )

A jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z treningiem, to zapraszam do tego artykułu: Street Workout dla zielonych + Łatwy plan treningowy

Artykuł sponsorowany przez www.sklep-presto.pl (Który pomijając pieniądze, naprawdę szczerze polecam, bo ceny mają super i asortyment ogromny: ) )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz