niedziela, 10 grudnia 2017

Dlaczego tak bardzo namawiam każdego do treningu siłowego?

Czy jesteś kobietką, czy też facetem, to jestem głęboko przekonany o tym, iż trening siłowy przyniesie Ci więcej korzyści niż jaka kolwiek inna aktywność fizyczna. W tym tekście, postaram się to uzasadnić i zachęcić Cię do tej aktywności :)

Dlaczego tak bardzo namawiam każdego do treningu siłowego?

Co rozumiem po przez termin trening siłowy? Określam tym mianem aktywność, która ma na celu wznieść poziom Twojej siły fizycznej na wyższy poziom. Wliczam w to trening z ciężarem i przede wszystkim trening z masą ciała.
Jak by nie patrzyć, blog Paweł Trenuje powstał początkowo by promować i edukować w zakresie treningu z masą ciała.
Każda pompka więcej, czy trudniejsza wariacja pompki też podnosi Twoją siłę tak samo dobrze (a czasem i lepiej) jak trening z ciężarami typu sztanga, kettle czy hantle.

Pragnę zaznaczyć, że ten tekst jest również kierowany do kobiet! Kobieta może trenować prawie tak samo jak facet. Obowiązują te same zasady. Inne są tylko ciężary i ilości powtórzeń. Kobiecie tylko trochę wolniej przychodzą pewne umiejętność, jak np wykonanie pełnej prawidłowej pompki, czy też podciągnięcia. Nie ma czegoś takiego jak tekst, który słyszałem już tysiące razy "ja jestem za słaba, nawet jednej pompki nie zrobię itd". Są różnie patenty na ułatwienie sobie ćwiczenia i łatwiejsze etapy konkretnego ruchu. Wszystko się dopasowuje pod poziom wytrenowania każdego człowieka.
Wiec wydupcaj koleżanko z tej bieżni i chwytaj za drążek i sztangę. Rowerki, bieżnie zostaw kobietą, które i tak nie schudną bo za chwile zrezygnują (albo wyślij jej mojego bloga i daj szanse na osiągniecie swoich celów) : - P

Więc, trening siłowy, to aktywność, która ma podnieść siłę, Twojego ciała. Co to ta siła? Nie rozpisujmy się tutaj już nie potrzebnie nad definicją tego terminu w sporcie.
Na prosto - taka aktywność, która prowadzi do tego, że potrafisz więcej dźwignąć, wykonać trudniejsze ćwiczenia i do pewnej granicy zwiększać ilość powtórzeń (więcej powtórzeń, to już wytrzymałość, a nie siła i jest to ilość do ustalenia indywidualnie dla danego ćwiczenia)


Zalety treningu siłowego

Po pierwsze, co najważniejsze! Trening siłowy daje większą satysfakcję niż trening tylko pod sylwetkę. Ocena swoich postępów wizualnych jest często bardzo nieprecyzyjna. Od stawania na wadze i przyglądania się w lustrze, nie jeden człowiek dostał pierdolca. Czasem efekty są nie zadowalające i motywacja szybko spada.
Nie da się w ciągu jednego miesiąca odnotować wielkich przemian. Zmiana wyglądu ciała to często praca na wiele miesięcy.

Praca na ciałem wymaga cierpliwości. Nikt nie stał się grubym w ciągu 3 miesięcy, a oczekuje, ze w ciągu 3 miesięcy przestanie być grubym.

Jednym to przyjdzie szybciej, a innym później. Jednak trenując siłowo, a już w ogóle na patentach Street Workout, da się odnotowywać zmiany z treningu na trening. W sile : )
Czy to jedno powtórzenie więcej, czy też ładniejsza sylwetka w jakiejś figurze, czy po prostu satysfakcja, że się coś takiego robi.

Motywowanie się takimi sukcesami daje dużo więcej motywacji i co więcej, pozwala ją utrzymać dłużej.

Człowiek staje się bardziej zadowolony z siebie i pewniejszy.

No dobra, ale co teraz z wyglądem, który jest w większości przypadków, głównym motywem podejmowania się sportu?
Trening siłowy spala ogromne ilości kalorii w czasie treningu. Ale to nie koniec, spala również kalorie po treningu, bo ciało potrzebuje dużych nakładów energii by się zregenerować.
No i pobudza ciało do produkcji większych ilości takich hormonów jak na przykład testosteron. Samo pobudzenie ciała do produkcji takich hormonów, sprawia, że człowiek wygląda lepiej.

Nie ma tragedii jak podjesz troszkę raz na jakiś czas w maku. Nie jest Twoim celem idealne docięcie, a wzrost siły i dzięki temu Twoje nastawienie pozostaje dobre mimo złamania reżimu dietetycznego.

Na dłuższą metę i tak Twoja sylwetka będzie wyglądała lepiej niż jesteś to sobie w stanie wyobrazić.

Okazuje się, że dla niektórych ludzi takie podejście daje lepsze rezultaty wizualne. Chcesz przytyć to jesz więcej, chcesz chudnąć to ciut mniej i fajnie sobie wrzucić jakieś bieganko (nie na bieżni, wydupcaj na dwór, co za dziwna moda, żeby płacić za bieganie w pomieszczeniu, jak można wyjść na świat i nabrać wigoru i zdrowia)

Naukowo udowodnione jest, że trening siłowy genialnie przeciwdziała starzeniu się! To również najlepsza broń w rękach kobiety do walki z celulitem i innymi dziwnymi bolączkami kobiet (np, ułatwi naturalnie kobietą utrzymać jędrność biustu, nawet jak jest większych rozmiarów i istnieje ryzyko, że za parę lat będzie niżej niż pępek, tym treningiem dasz sobie szanse na jędrność. Nie zapomnij tylko o regularnych masażach ;P )

Ile minimalnie trzeba na to poświecić czasu w ciągu tygodnia?

Ja uważam ze 45 minut trzy razy w tygodniu wystarczy. Optymalnie :3

Można mniej, można więcej. Dalsza dyskusja o tym, musiała by być już indywidualna.

Ja preferuje takie podejście. Zdrowie, siła i honor, a nie pindrzenie się przed lustrem z telefonem w kiblu.

Podoba się? Zostaw lajka na Facebook Paweł Trenuje lub moim Instagramie Imnotokej.
Możesz również zostać moim patronem na Patronite patronite.pl/paweltrenuje
Dla Ciebie to tylko łapka w górę, a dla mnie to możliwość rozwoju i spełniania swoich celów.

Zobacz jeszcze:
Trening w czasie przeziębienia
Jak trenować Street Workout na masę, a jak na rzeźbę?
Jak połączyć trening ciężarami z kalisteniką?


14 komentarzy:

  1. Napisz przykładowy plan treningowy na siłe!Proszę Cie bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz przykładowy plan treningowy na siłe!Proszę Cie bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tylko pompki , podciąganie i bieganie.Jakoś nie mogę się prekonać do siłowni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja trening siłowy kultywuje właśnie z masą ciała tylko i na dodatek w domu, ewentualnie w parku gdzie mogę się podciągać przy lesie : )

      Usuń
    2. Przyjdzie czas gdzie dołożysz cieżaru :)

      Usuń
  4. Treningi siłowe dają ogromną satysfakcję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo treśiwy i przydatny artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Czesc Pawel!
    Mam do ciebie pytanie, mianowicie... jak laczysz trening freedivingu z kalistenika? Pytam bo sama nurkuje na wstrzynamym oddechu i rowniez zajelam sie jakis czas temu kalistenika. A do tego jeszcze chcialabym wrocic na sztuki walki - i nie wiem jak i czy da sie to wszystko ze soba pogodzic. Robiles kiedys trening kalisteniczny tego samego dnia co freediving na basenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pytanie! Myślę, że nie ma to aż takiego znaczenia. Jednak trzeba zwrócić uwagę na rozciąganie. Z uwagi na charakter treningu, mięśnie będą się spinać, a to wpływa na gorsze wyniki. No i klatka gorzej się rozciąga, co powoduje mniejszą pojemność. Rozciąganie jest ważne! ^^
      A teraz kolejność, ja jeśli mam nurkowanie (w tym trening na basenie) to najpierw freediving, żebym był zrelaksowany, rześki i w dobrym lekkim samopoczuciu.
      Dodam tak dla facetów dodatkowo, nie polecam szerokiego podciągania. Ciężko później piankę dobrać i czasem jest tak, ze u góry jest pięknie dopasowana, a na brzuchu jest ruch wody. Przy zimnej wodzie bywa to straszne :P
      Trzeba zaznaczyć, że nie jestem jakimś tam wielkim zawodnikiem freedivingu i raczej reprezentuje średni poziom formy w porównaniu z przeciętnie ćwiczącym freediverem w Polsce :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Rozciaganie wazna rzecz :)
      Po freedivingu to calkiem dobry pomysl z ta kalistenika, wtedy napewno obie dyscypliny nie beda sobie wadzic. Niestety mi kompletnie nie wychodzi cwiczenie wieczorem i robie to rano, moze wiec zrobie test czy da sie to w odwrotniej kolejnosci polaczyc (choc watpie)
      Dobrze, ze ominelo mnie to rzezkie doswiadczenie niekontrolowanego wplywu lodowatej wody pod pianke haha:D

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trening to nie tylko trening ciała. To również trening samodyscypliny z nagradzaniem za wysiłek i wytrwałość.
    Najgorszy skutek uboczny, to chyba uzależnienie od treningu.

    OdpowiedzUsuń