czwartek, 25 maja 2017

Jak trenować Street Workout na masę, a jak na rzeźbę?

Raz jeszcze chciałbym ugryźć ten temat na łamach swojego bloga z jeszcze innego punktu widzenia. Wszystkich zainteresowanych tym jak trenować Street Workout na masę, a jak na rzeźbę zapraszam do dalszego czytania.


Jak trenować Street Workout na masę, a jak na rzeźbę?



W kulturystyce (to przecież sport ukierunkowany na budowanie sylwetki) są to podziały na ilość powtórzeń i serie, jednak coraz to więcej osób już wie, że to przestarzały podział. Bo tak naprawdę plan może być taki sam na masę i na rzeźbę, bo najważniejsza w tym wszystkim jest kaloryczność diety. Gdy redukuje się wagę, to siła i wytrzymałość maleje, ale plan może być taki sam cały czas.

W Street Workout sprawa ma się podobnie, z małymi niuansami bo mamy figury, a ćwiczenia są z masą ciała. Gdy ważysz powiedzmy 65kg i zaczynasz ćwiczyć to Twoje ciało zaczyna się wzmacniać pod tą wagę. Czasami waga idzie w dół, a czasami do góry, ale mogą to być niewielkie wahania. Dużo zależy od diety i tego czy masz nadwagę czy też nie.

Twoje ciało zaczyna pozbywać się tłuszczu a wzmacniać układ nerwowy, mięśniowy i szkieletowy pod tą konkretną wagę.

W którymś momencie waga stanie. Następuje to średnio po 3 miesiącach treningu. W tym momencie osoba trenująca Street Workout staje przed wyborami. Może np podbić kaloryczność swojej diety dzięki czemu waga (czyli masa mięśniowa) pójdzie do góry. Aby wspomóc rozwój siły i masy śmiało można sobie dokładać ciężaru do pasa, albo plecaka, a do tego wrzucać ćwiczenia z zatrzymaniem ruchu. No i powtórzenia z powolną fazą negatywną by lepiej prowokować mięśnie do wzrostu : )

Gdy waga idzie w górę, ilość powtórzeń może nieco spaść przez to, że ciało będzie musiało na nowo przystosować układ nerwowy (odpowiedzialny za siłę, bo siłą to umiejętność, którą koordynuje układ nerwowy) do nowej wagi. Gdy uznasz, że starczy masowania (masowanie - określenie na budowę masy mięśniowej; ) ) utrzymujesz tą kaloryczność i po prostu trenujesz dalej by budować wytrzymałość i siłę pod tą własnie wagę.

Możesz też stanąć na określonej wadze przy której czujesz się dobrze i tak też wyglądasz, po czym zacząć skupiać się na figurach i umiejętnościach. Wtedy na każdym treningu trenujesz umiejętności i samą podstawę kalisteniczną. Jak to robić opisałem tutaj: Trening Street Workout pod umiejętności

Rzeźba Street Workout

Wszystkie ćwiczenia używane w Street Workout angażują prawie całe ciało. Gdy robisz np pompki, to niby pracują ramiona, klata i najszerszy grzbietu, ale cała reszta pozostaje napięta. To powoduje, że spalasz naprawdę dużo kalorii i niektórym nawet bez szczególnej diety udaje się zrobić zajebistą rzeźbę. Jeszcze innym wystarczą niewielkie zmiany w diecie i tłuszcz płonie w oczach.

Do napisania tego zainspirował mnie post Maksyma Riznyka w grupie Street Workout Poland, dlatego też chętnie podlinkuje te tematy bo można tam znaleźć mnóstwo motywacji i inspiracji do trenowania, no i wiedzy :)

Dwa moje powszednie artykuły na ten temat znajdziesz tutaj:
Jak budować masę mięśniową? Kalistenika na mase
Przykładowy kalisteniczny plan treningowy na mase

Życzę fantastycznych treningów i zajebistych rezultatów!

Zobacz jeszcze:
Najlepszy trening Street Workout dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych
3 sposoby na skuteczniejszy trening
Skazany na trening - Biblia kalisteniki? Recenzja




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz