czwartek, 14 lipca 2016

Czy plan ze Skazanego na Trening jest dobry?

Bardzo dużo pytacie mnie o plan ze Skazanego. Czy plan ,,Świerza krew" autorstwa Paula Wada jest dobry? A co z ,,Dobre Sprawowanie" i ,,Weteran"? Więc chcąc udzielić odpowiedzi, poświecę temu cały wpis.
O książce Skazany na Trening pisałem już tutaj: http://paweltrenuje.blogspot.com/2016/04/skazany-na-trening-biblia-kalisteniki.html


Czy plany treningowe z książki Skazany na trening są dobre?

Tak. Te plany przyniosą Ci rezultaty, o których pisze autor Paul Wade.

Jednak progres jest powolny i nie na każdego musi działać tak samo. Autor przewidział fakt że stawy i ścięgna wolniej się adoptują i plany są tak ułożone, by trening dawał 100% zdrowia każdemu. Jedni regenerują się szybciej, a inni wolniej, plany te są ułożone tak by nikomu nie stała się krzywda.

Jeśli jesteś zapracowanym człowiekiem, który ma niewiele czasu i energii na trening, to będzie super opcja dla Ciebie. Pierwsze miesiące poświecisz na to około 15 minut tylko 2-3 razy w tygodniu. Progres będzie powolutki, ale przecież lepiej robić coś niż nic, a systematyczną pracą osiągniesz to co chcesz : )


Jak modyfikować plany ze Skazanego? Czyli opcje dla bardziej wymagających 


Jeśli jesteś młodym chłopakiem (przyjmijmy że do 30 lat dla ścisłości :P ) to Twoje ciało regeneruje się szybciej, o ile jesteś zdrowy. Możesz śmiało sobie te plany modyfikować i zaraz powiem Ci jak.

W ,,Świerzej Krwi" masz 2-3 serie pompek. Bez problemu możesz sobie to zwiększyć aż do 12 serii. Sześć pierwszych serii robisz takie, jakie masz aktualnie w planie (w zależności od etapu progresji, na której jesteś), a później przechodzisz do "dopalania" mięśnia powszednią progresją. Równie dobrze możesz na te ostatnie serie dorzucić jakieś inne ćwiczenie, które akurat spodobało Ci się na jakimś filmiku.

Nie musisz się sztywno trzymać tych 12 serii o których napisałem. Raz możesz zrobić mniej, a innym razem więcej. To nie dokowanie stacji kosmicznej, a trening, czyli sztuka i jest tu miejsce na kreatywność : )

Nie bój się przetrenowania, ciało potrafi wiele znieść. Zmęczenie to jeszcze nie przetrenowanie.

Podział partii w planie jest świetny i można śmiało się go trzymać.
Co 3 miesiące możesz mieniać kolejność poszczególnych segmentów treningu tak by ciało na nowo zaskoczyć.

W takiej sytuacji, przypomina to trening znany z kulturystyki i szybciej zbudujesz sylwetkę i siłę :)

Jesteś inny niż wszyscy ludzie na świecie. Szukaj swoich patentów na podstawie zdobytej wiedzy.
Możesz też zajrzeć do moich "Street Workautowych" planów treningowych:
http://paweltrenuje.blogspot.com/2016/06/street-workout-dla-zielonych-atwy-plan.html
http://paweltrenuje.blogspot.com/2015/11/trenujemy-2-jak-zaczac-trenowac-street.html
http://paweltrenuje.blogspot.com/2015/12/trening-siowy-dwa-razy-w-tygodniu.html

 Zobacz jeszcze:
Strzelające stawy u osób trenujących! Jak zadbać o zdrowie stawów?
Jak zwiększyć ilość powtórzeń vol 2 - Trening piramidalny
Od Podstaw Moc podciągania na drążku



2 komentarze: