środa, 6 lipca 2016

Co to trening cardio i jak go robić?

Trening cardio ostatnio stracił na popularności poprzez te wszystkie inicjatywy mające na celu pokazać ludziom że aby chudnąć wystarczy liczyć kalorie.
Trening kardio (cardio) to trening wytrzymałości naszego ciała. Ma na celu wzmocnić nasz układ krwionośny i poprawić krążenie, więc trenując cardio trenujesz swoją pikawę. Trening cardio możemy robić biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając, czy od wielki biedy rowerki stacjonarne i bieżnie.

Trening kardio

Najlepiej nada się tutaj bieganie, albo rower. Masz od 40-60 minut utrzymywać swoje tętno na poziomie 50-70%.
Są do tego pulsometry montowane do nadgarstka, albo w innej formie.
Jednak pójdźmy prostszą drogą - trenuj (biegnij, jeździj na rowerze) z taką intensywnością, abyś miał zadyszkę, ale był w stanie rozmawiać normalnie. Taka zadyszka oznacza że Twoje tętno jest na odpowiednim poziomie.

Co daje trening cardio?

- odchudzanie z zbędnego tłuszczu
- poprawa zdrowia
- poprawa kondycji
- dobre samopoczucie
- zdrowe serce
- zdrowe żył ( tak :P)

Tętno na poziomie 60-70% jest optymalne dla spalania tłuszczu.

Osobom początkującym zaleca się trenować z intensywnością 50% maksymalnego tętna.

Tętno od 70-100% to już hardcorowa wytrzymałość i kondycja. Tętno maksymalne da się utrzymać tylko krótką chwilę.


Jak schudnąć trenując kardio?

Utrzymując tętno na poziomie 60-70% (zadyszka, ale da się normalnie gadać) po około 20-30 minutach organizm przejdzie w stan w którym będzie ciągną paliwo z odłożonego tłuszczu. Nie będę się tutaj rozpisywał dlaczego, bo szkoda naszego czasu, więc musisz mi zaufać, zobacz sam co się stanie :) Won na rower, a nie szukaj potwierdzeń :P

Ale
Jakakolwiek aktywność fizyczna powoduje spalanie kalorii. Człowiek chudnie gdy więcej zużywa kalorii niż Ty je dostarczasz swojemu organizmowi.
Co to oznacza?
Odżywiaj się mądrze, ale zamiast liczyć kalorie, brzydzić się mcdonaldem i czekoladą, to możesz być bardzo aktywny.
Trenując siłowo zadbasz o rozmiar i proporcje sylwetki, a treningiem kardio wytopisz resztę syfu.

PS. Drodzy Panowie, wam powinno zależeć na drożnych "żyłach" i sprawnej pikawie. Nawet jak palisz, to możesz tym poprawić swój stan bez diametralnych zmian. Pozdro dla kumatych :P

Trening kardio po mojemu!

Ja nie mam pulsometru, wsiadam na rower, spędzam fajnie czas, naprzemiennie jadę na maxa, a za chwilę odpoczywam i jadę powoli (w zasadzie to nie cardio, a interwały, no ale kij ;P ). Innym razem wsiadam i tradycyjnie staram się całą drogę pedałować tak samo, właśnie by utrzymywać tętno na stałym poziomie. Bawię tą jazdom. I to tyle. A rower wam gorąco polecam, Panom elegancko uda mają szansę urosnąć, a Panią pupy się zrobią lepsze :)
Sam jestem uzależniony od roweru, jak mnie świat denerwuje to wsiadam i jadę : ) To ma być i może, przyjemność!

Lenistwo jest przyjemne, ale sprawia że człowiek jest nieszczęśliwy. Ja jeżdżę czasem o 22-23 godzinie po pracy i po treningu siłowym. Rajcuje się tym jak mijam ulicami melanżowiczów. Kiedy oni rano będą mieć kaca, ja będę szukał sposobu jak sobie zakwasy umilić :) (czasem też mam kaca)

Zobacz jeszcze:
Jak szybko schudnąć?
Jak nauczyć się pływać?
Najlepsze ćwiczenia na brzuch




3 komentarze:

  1. Uwielbiam jeździć rowerem. Raz pokonałam na nim 40km, ale ostatnio pokonałam ten rekord i przejechałam 50km. To jest cudowne.
    Pozdrawiam :)
    wchmurach12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Już długi czas myślę o rowerze i być może w maju, a może nawet teraz w kwietniu to sie dokona :) dobry post! Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda już jest cudna w Polsce. Ja w tym roku już rozpocząłem sezon na rowerowanie :)

      Usuń