wtorek, 14 czerwca 2016

Kalisteniczny sposób na wielki biceps 2 propozycje ćwiczeń

Biceps i klatka to atrybuty dyskotekowego koksa! Musi być! W tym artykule przedstawię Ci kalisteniczne metody trenowania właśnie bicepsa! Dwie propozycje na trening bicepsa. Jednak nie da się tego całkowicie bez sprzętu robić. Nie daj sobie wkręcić że wykonując jakieś ciągnięcia za ręcznik i inne dziwne ćwiczenia proponowane na jakiś blogach, urośnie Ci biceps. Jednak tak naprawdę, to potrzebujesz tylko miejsca do podciągania, a reszta nie jest konieczna : )

Otóż, tym razem spróbuje się zbędnie nie rozpisać.

Biceps w kalistenice trenuje się podciąganiem na drążku. Tylko tyle, jeśli Ci mało to czytaj dalej, tam podam Ci jedyne ćwiczenie izolujące na biceps jakie znam w kalistenice.

Ale tak naprawdę wystarczy się podciągać. Podciąganie to fundamentalne ćwiczenie w kalistenice i street workout, więc i tak je robisz. To ćwiczenie na plecy. Jednak jest to ćwiczenie wielostawowe, oprócz pleców pracuje szereg innych mięśni i własnie biceps jest zaraz na drugim miejscu jeśli chodzi o wykonywaną pracę.

Zmieniając formy podciągania (szeroko, wąsko, pod/nad chwyt) możesz decydować jak bardzo Twój biceps pracuje i która głowa tego mięśnia bardziej pracuje.

Wiec od razu trochę o anatomii bicepsa:
Mięsień dwugłowy ramienia - składa się z dwóch głów, głowy krótkiej i długiej.
Zerkaj teraz na swoją prawą rękę, po prawej stronie znajduje się głowa krótka, a po lewej stronie głowa długa, ta odpowiada w większym stopniu za rozmiar bicepsa. Jeśli masz niski poziom tkanki tłuszczowej i dobrze wytrenowany biceps, to będziesz w stanie odróżnić obie głowy i widzieć która to która. Taka separacja wygląda super : )

Gdy zaczniesz się podciągać, Twój biceps będzie się rozwijał razem z plecami w harmonii.
Jeśli podciągasz się już bez problemu 12 razy, a chcesz mieć większego bicepsa, to wystarczy że zaczniesz sobie dokładać ciężaru do podciągania. Na początek wystarczy 5kg hantelkę nogami trzymać i się podciągać.
Ale trenując tylko z masą ciała, Twój biceps będzie również dobrze wyglądał. Pomyśl sobie jak musi być wytrenowany do zrobienia podciągnięcia na jednej ręce : )

Wiec po prostu trenuj podciąganie by mieć dorodny biceps. Tutaj pisałem o tym jak się podciągać:
http://paweltrenuje.blogspot.com/2016/02/od-podstaw-moc-podciagania-na-drazku.html

Kalisteniczne ćwiczenie izolujące biceps
Jednak może się zdarzyć że zależy Ci na na prawdę dorodnym bicepsie, albo Ci to po prostu nie idzie, bo genetycznie masz oporny biceps. Plecy rosną, a łapki średnio. Wiesz o co chodzi :P
Jednak są do tego potrzebne kółka gimnastyczne. Sam bym tego lepiej nie wytłumaczył, więc posłużę się filmikiem z którego sam to odkryłem. Nie trzeba znać angielskiego, bo wszystko widać, a metodyka może być taka sama jak do treningu bicepsa z ciężarami.

Jak to trenować?
Po skończonym treningu pleców, zrób sobie dodatkowo 3-4 serie tego po 5-10 powtórzeń na przykład. Ale uwaga bo to trudne ćwiczenie, wymaga pewnej siły.

PS. Co do zdjęcia nagłówkowego, odpowiedni kont padania światła, lekka pompa i nawet moja ręka wygląda ciut lepiej :D

A jeśli chcesz mi pomóc i zrobić coś dla mnie, to zawsze możesz lajkować moje posty na facebooku. Dzięki temu mam lepszy zasięg i szanse na nowych czytelników. Możesz też po prostu powiedzieć o mnie swoim znajomym. Może komuś tym pomożemy? Karma wraca :)

Koniecznie polub mój Fanpage: https://www.facebook.com/paweltrenuje/
I dołącz do mojej grupy Przegranych Zwycięzców: https://www.facebook.com/groups/przegranizwyciezcy/
Instagram: https://www.instagram.com/imnotokej/

Snapchat: imnotokej

Warto przeczytać:
Przykładowy kalisteniczny plan treningowy na mase
Domowy trening na wielką klatę! Efekt gwarantowany!
Jak budować masę mięśniową? Kalistenika na mase



2 komentarze: