czwartek, 5 maja 2016

Jak zwiększyć ilość powtórzeń vol 1 - Smarowanie gwintów

Smarowanie gwintów jest fenomenalną metodą na zwiększenie ilości powtórzeń w ćwiczeniach kalistenicznych. Nazwa brzmi dziwnie, ale przekonasz się że ten trening działa świetnie. Po za tym, nawet się nie spocisz przy tym, ani nie zmęczysz : )


Na czym polega metoda smarowania gwintów?
Z jakiegoś powodu chcesz zwiększyć ilość podciągnięć. Bo po prostu, masz stagnacje w tym ćwiczeniu, niedawno zacząłeś i napotkałeś pierwsze spowolnienie progresu. A może chcesz przejść jakieś testy sprawnościowe?

Przyjmijmy że chcesz zwiększyć ilość podciągnięć na drążku. W chwili obecnej robisz ledwo 5 podciągnięć nachwytem i to jeszcze na farcie. Jak w ciągu nawet 2 tygodni dojść do może aż 10?

Będziesz trenował 7 dni w tygodniu! Hardcorowo co?
Będziesz robić dziennie 5-8 serii podciągania, 7 dni w tygodniu!
Ale po jednym podciągnięciu na serie. A serie rozplanowane na cały dzień.

Jeżeli podciągasz się np 10 razy, to w serii będziesz robić 2-3 podciągnięcia. Jeżeli 25 razy się podciągniesz to nie więcej niż 5 powtórzeń na serie.

Czyli np wstajesz rano, pach leci jedna seria w drodze z porannego wc. Śniadanie zjedzone, jesteś gotowy do wyjścia, pach leci druga seria. Wracasz ze swoich zajęć, pach trzecia seria. Obiad zjedzony, kibelek po obiedni zaliczony (kobiety muszą wybaczyć mi takie teksty : ) ), w brzuchu się ułożyło, to pach czwarta seria. Trening na którym nie dotykasz w ogóle mięśni ciągnących zaliczony, to po chwili odpoczynku piąta seria. Zjedzony po treningowy, kilka chwil na kompie, leci szósta seria. Prysznic, kolacja itd pora na siódma serie. Piżamka założona, pacierz odmówiony, gotowy do spania, buziaki dziewczynie wysłane z dobranoc, czy tam żona ucałowana, no to ósma seria.

Tylko tyle.

Pamiętaj o staranności wykonania danego ćwiczenia.

Tak samo możesz zrobić z trudną odmianą pompki, czy przysiadem na jednej nodze.

Dlaczego to działa?
Siła to umiejętność. To umiejętność zarządzania przez Twój system nerwowy Twoim ciałem. Koordynacja mięśni i ścięgien, która odbywa się w mózgu. Siłą to prędkość z jaką przebiegają impulsy elektryczne poprzez rdzeń, nerwy aż do momentu, w którym dokonają (nakażą) skurcz włókna mięśniowego.

Poprzez taki trening uczysz swoje ciało tego ćwiczenia. Wszystko działa coraz to sprawniej.

Zwróć uwagę przy smarowaniu gwintów:

- Nie wolno się przetrenować. Jeśli czujesz chociaż minimalnie że te mięśnie są obolałe czy cokolwiek innego, to daj sobie odpocząć. Trenowane grupy muszą być cały czas świeże.

- W okresie w którym tak trenujesz, nie trenuj tej grupy na swoim normalnym treningu. Jak pewnie się domyślasz, chodzi by te mięśnie był cały czas świeże. Wiec jeśli trenujesz jakieś podciągniecie, to nie wykonujesz ćwiczeń ukierunkowanych na plecy i biceps. Przy pompkach też plecy pracują, więc miej to na uwadze, by to był lekki czas.

- Okres takiego treningu nie powinien wynosić więcej niż 2 tygodnie. Po tych dwóch tygodniach daj sobie kilka dni przerwy i zacznij od nowa treningi. Sprawdź swój max teraz : ) Postępy notuj. Chcesz więcej? Poćwicz normalnie i po miesiącu np znowu zrób sobie takie 2 tygodnie.

- Przed rozpoczęciem tego okresu trenowania, daj sobie chwile na regeneracje.

- Jeszcze raz, niech Cię Pan Bóg chroni, byś nie poczuł się zmęczony po takiej serii, albo rano odczuwał coś związanego z treningiem innego niż miłość. Czujesz? Zacznij odpoczywać 1 dzień w tygodniu. Zmniejsz ilość powtórzeń w serii i usuń jedną serię. Jeden z tych elementów, wybierz sobie i sprawdź Co Twojemu ciału pasuje.

Co jak nie masz w ciągu dnia czasu na to, ale masz swój trening?
Będziesz musiał robić dłuższe przerwy miedzy seriami i tam wykonywać to ćwiczenie. Czyli jak np masz dzień nóg, to w przerwie idziesz sobie do drążka i się raz podciągasz. Ja tak robiłem i miałem dobre wyniki z tym. Na jednym z swoich filmików, Warszawskie Koksy też o tym wspominali. Wiec sprawdź jeśli chcesz, powinno zadziałać i u Ciebie.

Co jeszcze warto u mnie przeczytać?
Skazany na trening - Biblia kalisteniki?
Najlepsze ćwiczenia na brzuch
Cała prawda o kreatynie




5 komentarzy:

  1. To jak klikam po najlepsze cwiczenia na brzuch!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo: https://paweltrenuje.blogspot.com/2016/03/najlepsze-cwiczenia-na-brzuch.html ale ta metoda nie nadaje się do treningu brzucha :P

      Usuń
  2. Coś dla mojego męża! Podsunę mu ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  3. To Smarowanie gwintów jest niczym z książki Pavela Tsatsoulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, Pavel Tsatsouline jest wielkim zwolennikiem tej metody i opisał to w swojej książce.

      Usuń