środa, 3 lutego 2016

Dlaczego każdy powinien trenować kalistenike? 12 Powodów

Każdy powinien trenować kalistenikę! Jeżeli nie uprawiasz żadnego sportu, to zacznij robić to! Jeśli biegasz, albo jeździsz na rowerze, to kalistenika jest dla Ciebie najlepszą opcją by optymalnie rozwinąć Twoje ciało. A tak niewiele wysiłku musisz włożyć by cokolwiek w tym osiągnąć. W dalszej części artykułu spróbuje Cię przekonać do tego, podając kilka argumentów.


Co to kalistenika?

Kalistenika to trening siłowy w którym wykorzystujemy tylko masę naszego ciała. Dlatego też jest prosty, bezpieczny i każdy może go wykonywać gdziekolwiek jest. Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą dzięki temu wiele zyskać. Kalisteniką możemy zyskać trochę masy mięśniowej, zrzucić zbędne kilogramy, utrzymać zdrowie i sprawność, a także użyteczną w życiu codziennym siłę. Nie wspomnę że można nauczyć się widowiskowych pozycji zaczerpniętych rodem z gimnastyki.

Krąży błędne przekonanie, że siłownia, bieganie, rower itp są najlepszym wyjściem dla osoby która chce poprawić swoje ciało. Owszem, to da rezultat, ale trening kalisteniczny da lepszy, bo oprócz spalania ogromnych ilości kalorii, pobudza nasze hormony przez element siłowy. Nie oznacza to że inne aktywności są gorsze, bo też trzeba mieć na uwadze że każdy lubi co innego, jednak to artykuł żeby Cię przekonać do mojej racji.
Dlatego też nie każdy podejmuje się wyzwania i nie zaczyna trenować.

Kalistenika jest dla każdego, nie każdy musi być wielkim koksem czy super sprawnym Street Workauterem popisującym się akrobacjami rodem z gimnastyki (ale może oczywiście).

O korzyściach płynących z uprawiania tego sportu przeczytasz także w artykule KALISTENIKA.
Aby mieć konkretne efekty wystarczy poświęcać na to 30 minut trzy razy w tygodniu. To wystarczy i nikomu nie powinno zbytnio obciążyć grafiku. Ja tak trenuje już od ponad pół roku modyfikując tylko treningi żeby ciało się nie przyzwyczaiło, a efekty możecie sami zobaczyć. Jeżeli masz mniej czasu, spoko, nawet kilka pompek (czy przysiadów, jeśli jesteś kobietą) z rana to więcej niż nic, a doda Ci witalności na cały dzień.

Co daje nam trening kalisteniczny?


1. Zdrowie! Mięśnie, ścięgna i stawy robią się mocniejsze. Pozbywamy się bólów pleców czy innych elementów, fundując sobie najwyżej zakwasy. O ile robisz wszystko dobrze to nie nabawisz się kontuzji. Aby dowiedzieć się jak robić to prawidłowo, czytaj mojego bloga.

2. To bezpieczniejsze niż siłownia. Trenując z ciężarem mamy większe ryzyko kontuzji. Aby dobrze trenować typowo kulturystyczne, trzeba przykładać ogromną wagę do techniki. Wszelkie uchybienia mogą dać szybko negatywny rezultat. Ćwiczenia z masą ciała też mogą spowodować kontuzje, ale nieco trudniej jest o to i łatwiej zrozumieć poprawną technikę.

3. Mocniejsze kości. Trenując siłowo czy to z masą swojego ciała, czy z ciężarem, nasze kości staja się gęstsze i trudniej o złamania.

4. Zyskujemy ogromną siłę. Nie da się ukryć że siła którą możemy osiągnąć trenując w domu, może być ogromna. Od podciągania na jednej ręce, aż po niesamowite pompki w staniu na rękach. To wszystko ma przełożenie na codzienne życie. Gdy następnym razem będziesz męczył się wnosząc kanapę na piętro, to pomyśl że trenując swój CORE, ułatwił byś sobie takie czynności i zabezpieczył przez przepukliną.

5. Wzmacniamy nasze serce. Nasz układ krwionośny wzmacnia się. Być może nie tak mocno jak przy treningu biegaczy czy pływaków, ale pamiętajmy że możesz trenować nie wychodząc z pokoju gdzie masz komputer.

6. Zastrzyk witalności. Ciągle jesteś zmęczony mimo że śpisz dobrze i jako tako się odżywiasz? Zacznij uprawiać sport! Ja polecam kalistenikę, ale Ty możesz robić jeszcze inne rzeczy. Zobaczysz jak zachce Ci się żyć! Pracując po wiele godzin w upale, wracałem do domu kompletnie wypalony. Nie miałem ochoty jeść nawet. Ale wpychałem w siebie odrobinę jedzenia i po chwili odpoczynku robiłem swój trening. Bywało ciężko, żeby to zrobić odpowiednio. Ale co było po skończeniu? Fura jedzenia na talerzu, szybki prysznic śpiewając sobie pod nosem i jeszcze na wieczór zasuwałem rowerem do mojej kobiety. Zacznijcie trenować, a zobaczycie ile witalności zyskacie.

7. Wyrabiamy nasz umysł. Sposób na sukces w sporcie jest ten sam jak w każdej innej dziedzinie życia. Sam Arnold Schwarzenegger o tym ciągle mówi i udowadnia na swoim przykładzie. Nie zrozumiesz zanim tego nie zrobisz. To uczy determinacji i podnoszenia się z porażek. Bo wiele razy odpuścisz, może się nawalisz za mocno marnując efekt. Ale jeśli wstaniesz i dalej będziesz robić to samo, to wyrobisz sobie ten nawyk. W sukcesie chodzi o to by się nigdy nie poddawać i z uporem robić swoje. To brzmi tak banalnie, ale tylko o to chodzi.

8. Kobieto, to jest najlepsza opcja dla Ciebie! Nie musisz z domu wychodzić, nie musisz bać się że za bardzo mięśnie Ci urosną! Masz tone korzyści z tego i żadnego minusa. I wystarczy minimalny wysiłek, przysiady, pompki i plank. To wymaga tak niewiele, a będzie stanowić narzędzie do osiągnięcia przez Ciebie Twoich celów i wszelkich korzyści które z kalisteniki płyną. Zobacz mój plan treningowy który ułożyłem dla kobiet: http://paweltrenuje.blogspot.com/2016/01/prosty-trening-dla-kazdej-kobiety.html

9. Jeżeli chcesz być wielkim koksem, to tym również możesz to osiągnąć.  Nie potrzebujesz siłowni. Wystarczy że będziesz szukał coraz to trudniejszych wariantów ćwiczeń. Nie dość że da Ci to masę mięśniową to jeszcze gigantyczną siłę i umiejętność wykonywania widowiskowych ćwiczeń.

10. To świetnie uzupełnienie do innych sportów. Biegasz, pływasz, może uprawiasz kolarstwo górskie, albo freediving? To jest opcja dla Ciebie. Dzięki temu pozbędziesz się dysproporcji i maksymalnie rozwiniesz potrzebne Ci mięśnie. A nie trzeba na to poświęcać nie wiadomo jak dużo czasu, wystarczy że to zrobisz dobrze to i 15 minut Ci wystarczy jako uzupełnienie.

11. Możesz tak trenować wszędzie. Jedna z największych zalet kalisteniki! Możesz to robić wszędzie gdzie tylko chcesz, bo jedyne co Ci potrzebne to kawałek ziemi, Twoje ciało i chęci.

12. Będziesz sexi. Proste, każdy z nas chce wyglądać dobrze, zarówno w ubraniu jak i bez niego. To najprostsza i najefektywniejsza droga do tego.


Jestem pewien, że dałem Ci do myślenia, a jeśli już to robisz, to utwierdziłem Cię w przekonaniu o słuszności Twojego wyboru.
Zobaczcie co chłopaki z Bar Brothers tym osiągnęli:


Ty też tak możesz.

Co może Cie zainteresować?
-Jak zacząć trenować Street Workout?
-Mój przykładowy plan treningowy #1 Szlifowanie fundamentów
-Trening siłowy dwa razy w tygodniu

Czytaj i obserwuj mojego bloga, a dowiesz się więcej.

Zapraszam do lajkowania i komentowania!




12 komentarzy:

  1. Dodam od siebie punkt 13 - każdy może ćwiczyć bez wydawania grosza, wystarczy swoje ciało, kawałek podłogi, trzepaka czy gałęzi i bez stresu i oglądania się na innych w fitness klubach

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe informacje. :) Zwłaszcza punkt siódmy mocno mnie przekonuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie zawsze tak działa, bo czasem organizm naprawdę odmówi, ale osoby które trenują maja więcej "życia" w sobie :)

      Usuń
  3. Niesamowicie obserwuje się wszystkich uprawiających ten sport

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc zapraszam do szeregów osób, które to robią ^^

      Usuń
  4. teraz już wiem co to jest kalistenika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym wpisem nieprzekonani powinni stać się przekonanymi. Uwielbiam aktywność sportową, więc mnie nie trzeba przekonywać. Ćwiczę regularnie, a na treningach gubię stres, napięcie i niepotrzebne emocje. Również polecam każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie, że poruszyłeś tak ciekawy temat !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest misja zmieniania świata, to i ludzi trzeba przekonywać do czegoś dobrego ! ^^

      Usuń
  7. Kurcze, świetna sprawa. Wdała się zazdrość :-D też chce świetnie wyglądać, zabieram się za to niezwłocznie. Tylko prześwidruję na wylot Twojego bloga :-) pozdrawiam!

    agnieszkaa17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Bo to gra, warta uwagi! http://paweltrenuje.blogspot.com/p/spis-tresci.html zobacz tutaj, powinno być Ci łatwiej znaleźć to co Cię interesuje. A w przyszłości więcej będę pisał o treningu dla kobiet :)

      Usuń