czwartek, 17 grudnia 2015

Jak szybko schudnąć?

Cześć. Skoro kliknąłeś w ten nagłówek to znaczy że chciałbyś coś zmienić w swoim życiu. Niestety nagłówek kłamie, bo słowo szybko nie współgra ze słowem odchudzanie. Nazwa jest taka po to żebyś tu wszedł i żebym mógł Tobie przekazać to co ja wiem, licząc na to że stanie się dzięki temu coś fajnego w Twoim życiu. Tytuł aż tak nie kłamał, bo tutaj powiem Ci co musisz zrobić żeby się odchudzić.



Kieruje to zarówno do kobiet jak i mężczyzn, ale pisząc nie będę myślał o tym do kogo się zwracam. Postaram się po prostu dać Ci swoją wiedzę na ten temat. Musze też być z Tobą szczery, nigdy nie miałem większych problemów z nadwagą, raz się zdarzyło że trochę obrosłem przez ślepe dążenie do masy, ale nic więcej. Mam szczupłą budowę ciała. Jednak mam wiedzę, tony tekstów przeczytanych z samej pasji do zdobywania wiedzy. Mam też wiedzę z obserwacji postronnych ludzi i też znajomych którzy skorzystali z moich "kumpelskich rad". Nie ufaj mi. Posłuchaj i sam zdecyduj.

Tyle słowem wstępu!
Tytuł jest taki żeby pokazać Ci jak działają firmy. Obiecują Ci diety cud, -10kg w miesiąc itd. Ja Ci mówię że to kwestia indywidualna i nie ma nic za darmo. W miesiąc nie utyłeś i w miesiąc też dużo się nie zmieni. Nie ma jednej najlepszej metody. Wszystkie są dobre.

Odchudzanie, to tak naprawdę zmiana Twoich nawyków, prostowanie ich i uczenie się bycia "zdrowym". Bo zdrowy człowiek to człowiek w zgrabnym ciele.
Otyłość jest chorobą cywilizacji. W genach każdy człowiek ma bycie szczupłym atletycznym myśliwym. Niektórzy z nas po prostu maja wolniejszą przemianę materii i łatwiej im utyć. Jest też opcja że przez złe nawyki doprowadziłeś do tego że Twoje hormony są w kiepskiej formie i tyjesz.
Mam nadzieje że się nie obrazisz za przykład który podam Ci na poparcie tej teorii. Popatrz na zwierzęta, widziałeś kiedyś w naturze otyłe zwierze? Nie ma, natura nie wymyśliła otyłości, to wśród ludzi są otyłe zwierzęta, przez nasze jedzenie.

Otyłość jest zła, to już wiesz skoro tu wszedłeś o do tego momentu przeczytałeś.
Nawet jeśli jakimś trafem lubisz siebie takiego jakim jesteś to wiedz że to wpływa źle na Twoje zdrowie. Twoje serce jest przeciążone jak i wszystkie inne organy. Po za tym, wyzwij mnie jak chcesz, ale Twoja sprawność seksualna również będzie gorsza. A sex to największa motywacja dla człowieka. Tacy jesteśmy.

Uwierz że możesz. To najważniejsze co musisz zrobić by osiągnąć cel. Bądź cierpliwy, każdy ma inne tempo progresu. Liczysz się tylko Ty i Twój cel więc nie porównuj się z innymi którymi mogło teoretycznie łatwiej i lepiej pójść.

Wytrwaj, będziesz mieć momenty załamania. Będziesz chciał odpuścić. Być może przestaniesz to robić na krótką chwile i wrócisz do złych nawyków. To nic. Naprostuj to i wróć na właściwy tor. Po tym wiesz już jak przebiegają Twoje myśli i tak łatwo nie poddasz się leniwej stronie naszych umysłów. Na temat motywacji kiedyś popełniłem taki tekst: Klik. Teraz napisał bym to lepiej, ale może coś z tego wyniesiesz.

 Jak się odchudzić?
Odchudzanie! Doszliśmy do konkretów!
Co musisz zrobić żeby się odchudzić?
To proste ale wymaga wytrwałości i samozaparcia. Poniżej pokaże Ci to w punktach. Stosuj możliwie jak największą ilość tych punktów, a osiągniesz sukces. Im coś dokładniej robisz tym lepiej.

1. Dieta. Nie mogło być inaczej, jedzenie wpływa na naszą sylwetkę, od diety zależy prawie wszystko. Czy to oznacza ze musisz liczyć kalorie? Nie. Musisz dokonywać właściwych wyborów i wybierać zdrową żywność.
Problem z jedzeniem nie wynika tylko z przejadania się. Może być tak ze jadasz niby nie dużo, ale nieregularnie kiepskie jedzenie. Nie musisz jeść jak w zegarku, Ale staraj się by zawsze był np 4 posiłki dziennie np śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Głodówki nie wchodzą w grę. Głód miedzy posiłkami może być dobry, ale kategorycznie głodzenie się nie wchodzi w grę. Wywołasz odwrotny efekt tym.
No dobra, ale jak jeść. Najpierw zamień produkty na te zdrowe. Im większy masz problem tym staranniej wybieraj produkty. Zrób tak żeby przed posiłkiem czuć lekki głód. Po jakimś czasie, np 3 tygodniach zmniejsz sobie porcje minimalnie i tak aż do skutku.
W Twoim jadłospisie musi zapanować porządek i o to chodzi. Dla lepszych efektów możesz podliczyć sobie kalorie, ale tego typu podejście do diety to temat na odrębny artykuł.
Rozwijaj swoja wiedzę o jedzeniu, ale też nie wierz we wszystko.
Jeżeli czasem coś podjesz to okej. Pamiętaj tylko że nie zrekompensujesz tych kalorii 200 brzuszkami. Tu chodzi też o reakcje hormonów na kiepskie żarcie. Wszystko jest dla ludzi, ale mądrze.
Tak wygląda moja dieta którą aktualnie stosuje: Link


2. Aktywność fizyczna. Polecam trening siłowy z masą ciała. Jest bezpieczny dla Ciebie i prosty, możesz go robić w domu bez sprzętu nawet. Trening siłowy jest super na formowanie sylwetki dla każdego. A pod względem spalania kalorii to wypada niby blado, ale procesy naprawcze naszych mięśni potrzebują ogromnego nakładu energii. Oznacza to że tłuszcz będzie schodził nawet jak nie ćwiczymy. (tak w ogóle to schodzi w nocy gdy śpimy o ironio).
Ale nie musisz się do tego ograniczać. Możesz tańczyć, pływać, biegać, jeździć na rowerze czy rolkach. Zacznij uprawiać sport i więcej się ruszać! Może być nawet Freediving. Ale uprawiaj sport jakikolwiek. Jeżeli jesteś bardzo otyły to zacznij od spacerów aby nie niszczyć stawów.
Linki do moich planów treningowych:
Trening siłowy dwa razy w tygodniu
Jak zacząć trenować Street Wotkout

3. Tryb życia. Ostatni punkt. To ile śpisz również wpływa na Twoja sylwetkę. Lepiej się wyspać. Jeżeli śpisz mniej niż 7h to spróbuj to zmienić i spać własnie minimum te 7h. Stres również wpływa na Twoją sylwetkę. Kortyzol czyli hormon stresu niszczy nasze ciało na dłuższą metę. A przez złe emocje możesz nie mieć ochoty na jedzenie czy trening. Co z tym zrobić? Możesz np śledzić na moim blogu zakładkę traktująca o rozwoju osobistym i naprawić swoje myśli: Moje myśli . Ta nauka uczy jak radzić sobie z trudnościami w życiu i osiągnąć "szczęśliwy sposób myślenia" w każdej sytuacji.

Co jeszcze możesz przeczytać?
Trening dla każdej kobiety
Dieta dla niezwykłego faceta w zwykłym świecie
Jak przytyć będąc chudzielcem?

> To tylko tyle, zrób to i sam zobacz! Ale nie wierz mi na słowo, niech to będzie tylko bodźcem do Twojego rozwoju w tym kierunku. Oczywiście możesz korzystać z moich artykułów, wiem że Ci pomogą i czegoś się dowiesz.
Ja trzymam za Ciebie kciuki bo chciałbym żeby każdy był szczęśliwy bo każdy ma do tego prawo i w obliczu daru życia to nawet kurna obowiązek.




2 komentarze:

  1. W radiu wciąż jest reklama pewnego produktu z hasłem, że odchudzanie powinno być szybkie. Pewnie większość się łapie na to, a potem zmaga się z jeszcze większymi problemami. A można osiągnąć wszystko wolniej,a le bez szkody dla zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest robienie ludziom wody w mózgu i opróżnianie kieszeni zawodowo. Nikt nie stał się otyły szybko to i też szybko nie schudnie : )

      Usuń